۰
plusresetminus
مشاوران با تجربه در کنار مربيان و معلمان مي توانند نقش بسزايي در کاهش کاستي هاي تربيتي شوند.
فعاليت مشاوران خبره در مدارس، ابتدايي کشور/زادگاه شهيد درياقلي سوراني يانچشمه اي در کتاب ششم ابتدايي
به گزارش جهانبین نیوز محمد ديمه ور معاون ابتدایی وزير آموزش و پرورش در گفت و گو با زنگ خبر گفت: يکي از برنامه هاي اساسي و در دست پیگیری وزات آموزش و پرورش در مقطع ابتدایي حضور مشاوران توانمند در این مقطع است.


ديمه ور گفت: به لحاظ تبعات تربيتي و طيف گسترده ناشي از اختلاف سني و ساختار فيزيکي در مدارس ابتدايي دوره شش ساله ابتدايي به دو دوره سه ساله تقسيم مي شود و در نظر داريم در مدارس اين دو دوره را از هم مجزا کنيم.


وي حضور مشاوران در مدارس را عاملي براي کاهش کاستي هاي تربيتي در عرصه مسائل تربيتي دوران ابتدايي دانست و گفت: حضور مشاوران در کنار مربيان و معاونان پرورشي موجب مي شود تا در عرصه تربيتي نقش موثر داشته باشيم.


وي آموزش را مقوله اي از تربيت دانست و افزود: تربيت به معناي عام شامل تمامي مباحث ديني ،اخلاقي، علمي و اقتصادي و همه شئوني است که در مفهوم کلمه تربيت نهفته است.


ديمه ور ضمن اشاره به کلمه تربيت در سند تحول بنيادي اشاره کرد و گفت: مديران و معلمان ما متولي تربيت هستند و صرفا نبايد به آموزش بپردازند.


وي تربيت را وظيفه اصلي وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: همه تلاش ما براي انجام مقوله تربيت به نحو شايسته در مدارس ابتدايي است.


ديمه ور از اضافه شدن عنوان زادگاه شهيد درياقلي سوراني به کتاب ششم ابتدايي خبر داد و گفت: شهيد درياقلي سوراني يکي از افتخارات براي همه کشور و به ويژه براي اين شهرستان است.


وي افزود: با جمع آوري مستندات زادگاه اين شهيد بزرگوار و ارسال آن به وزارت آموزش و پرورش توسط شوراي آموزش و پرورش شهرستان بن، در سال هاي آينده زادگاه اين شهيد در کتب مطرح و الگويي براي دانش آموزان می شود.

انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۲۲:۱۷

27 Dec 2019