۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۱۸۶۸۲

اسيدپاشي به چهره ي امر به معروف و نهي از منکر

حادثه ي اسيد پاشي اخير در اصفهان فقط يک حادثه ي اسيدپاشي به چهره ي چند خانم محجبه نبود، مسببان و عوامل اين اقدام در اصل کل جامعه ي اسلامي و کل اصول ديني را هدف گرفته اند تا چهره ي اسلام و آنان که به اصول اين دين مبين پايبندند را خدشه دار کنند
اسيدپاشي به چهره ي امر به معروف و نهي از منکر
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار، حادثه ي اسيد پاشي در اصفهان که باعث آسيب به چهار خانم شد امر بسيار قبيح و زشت است که مسئولان بايد با مسببان اين جنايت برخوردي قاطع داشته باشند و با دستگيري مسبب يا مسببان اين حادثه اشد مجازات براي آنان در نظر گرفته شود.

اما مساله اي که نبايد از خاطر رود و بايد مسئولان با نگاهي مو شکافانه بدان نگاه کنند و مردم هم نبايد پس از بسته شدن پرونده ي اسيد پاشي از کنار آن به سادگي عبور کنند مساله ي امر به معروف و نهي از منکر است، مساله اي که طي روزهاي اخير به دليل پررنگ شدن حادثه ي اسيدپاشي کمتر مد نظر قرار گرفته است.

اگر چه عده اي حادثه ي اخير اسيد پاشي در اصفهان را به طرح مورد بررسي در مجلس پيوند مي دهند و به نوعي مي خواهند مخالفت عده اي با اجراي طرح امر به معروف و نهي از منکر را برجسته سازند اما اين تنها يک مانور رسانه ايست.

حادثه ي اسيد پاشي اگرچه دل همه ي ايرانيان را به درد آورد و همه را ناراحت کرد اما نمي توان بدون بررسي دقيق ابعاد آن نظري در رابطه با آن داد اما آثار سوئي که اين عمل ناجوانمردانه در جامعه برجاي مي گذارد بسيار عميق و متاسفانه ماندگار است.

پس از آن حادثه افراد بسياري اظهار نظر کردند و در اين راستا برخی رسانه ها و تريبون ها نظراتي را منتشر کردند و موجي از شايعات در کشور راه افتاد موجي که نه تنها مشکل را حل نکرد که با افزايش شايعات مساله را پيچيده تر هم کرد.

اي کاش قبل از آنکه چنين حوادث دردناکي در کشور رقم بخورد و عده اي موج رسانه اي راه بياندازند و بجاي حل مساله، منافع خود را پيش برند همه بر اين موضوع واقف مي شديم که حلقه ي مفقوده اي در جامعه وجود دارد که برخي با سوء استفاده از آن اين حوادث را راه مي اندازند و مديريت مي کنند.

"امر به معروف و نهي از منکر" واجبي که در منابع موثق دين بدان اشاره شده است و هم قرآن و هم پيامبر و ائمه ي معصومين بر آن تاکيد دارند در جامعه ي اسلامي ما رنگ باخته است و فقدان اجراي اين واجب مهم خود باعث بروز ناهنجاري هاي متعدد در اجتماع شده است.

چرا عده اي فکر مي کنند که امر به معروف و نهي از منکر آسيبي براي اجتماع است؟ چرا عده اي با اجراي اين واجب فراموش شده در چارچوب اصول ديني و قانوني مخالفت مي کنند.

دولت،مجلس و قوه قضائيه اگر سال ها پيش به فکر تدوين قانوني براي امر به معروف و نهي از منکر مي کردند و اين واجب الهي را در چارچوب اصول و قوانيني مشخص براي مردم تبيين مي کردند امروز شاهد اينگونه جنايت هاي عده اي وحشي و از خدا بي خبر نبوديم تا با اقدامي خلاف همه ي اصول الهي و بشري زندگي و آينده ي عضوي از اين جامعه را نابود نکنند.

بي شک آنان که اقدام به اسيد پاشي کردند اصلا بويي از انسانيت و دين مداري نبرده اند چه رسد به آنکه بخواهند با اين کارها امر به معروف و نهي از منکر کنند، عده اي به نام اين واجب الهي سعي در تخريب امر به معروف و نهي از منکر دارند، عده اي از اينکه سنت حسنه ي امر به معروف و نهي از منکر در جامعه رواج يابد متضرر مي شوند و همانانند که براي جلوگيري از اجراي اين دستور الهي با انجام کارهايي همچون اسيدپاشي و جنايت هاي ديگر عليه مردم مي خواهند جو را متشنج جلوه دهند و سعي در انحراف افکار عمومي دارند .

حادثه ي اسيد پاشي اخير در اصفهان فقط يک حادثه ي اسيدپاشي به چهره ي چند خانم محجبه نبود، مسببان و عوامل اين اقدام در اصل کل جامعه ي اسلامي و کل اصول ديني را هدف گرفته اند تا چهره ي اسلام و آنان که به اصول اين دين مبين پايبندند را خدشه دار کنند، آنان در واقع به چهره ي اسلام اسيد پاشيدند اما زهي خيال باطل که نه تنها با اين کارها ايمان مردم ايران اسلامي کمتر نمي شود که با بصيرتي بيش از پيش، استوارتر از گذشته در برابر اين گونه جنايت ها مي ايستند.

مهدي بهزادي تشنيزي
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۵۷:۱۲

2 Jan 2020