۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۱۸۵۸۵
مبلغ حوزه علميه قم:

دنياپرستي عامل مهم به وجود آمدن دو اردوگاه حسيني و يزيدي است

دنياپرستي عاملي است که باعث مي شود بسياري از افراد تا وقتي دين، منافع و مزايايي به دنبال دارد با دين اند و با ايجاد سختي ها و گرفتاري دين را رها مي کنند.
دنياپرستي عامل مهم به وجود آمدن دو اردوگاه حسيني و يزيدي است
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از  بام ايران خبر، حجت الاسلام والمسلمين سيد عباس قديمي نژاد در مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين عليه السلام در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) شهرکرد دنيا پرستي را عامل مهم به وجود آمدن دو اردوگاه حسيني و يزيدي دانست.

قديمي نژاد افزود: دنياپرستي عاملي است که باعث مي شود بسياري از افراد تا وقتي دين، منافع و مزايايي به دنبال دارد با دين اند و با ايجاد سختي ها و گرفتاري دين را رها مي کنند.

وي بيان داشت: دنياپرستي عاملي بود که منجر به جنايات بني اميه و وقوع حادثه عاشورا شد و امروزه هم در نظام و انقلاب برخي گريبانگير اين معضل شده اند.

قديمي نژاد اظهار داشت: نگاه قرآن و اسلام به دنيا نگاه مذمت آلود و سرزنش آميز نيست بلکه دنيايي که در آن دين نباشد مورد مذمت است.

وي با اشاره به دو نظام حسي و غيبي در عالم تصريح کرد: همه قوانين حسي و فيزيکي که در علوم آکادميک مي بينيم قواعد حسي اند و روابط و قواعدي و علت و معلولهاي غريبي که با چشم ديده نمي شوند نظام غيبي جهان اند.

مبلغ حوزه علميه قم گفت: در ظاهر و در نظام حسي امام حسين(ع) شکست خورد اما در نظام غيبي اين پيروزي خون بر شمشير بود که امام حسين(ع) را ماندگار کرد.

قديمي نژاد اظهار داشت: قرآن حاوي قواعد نظام غيبي جهان است و انبيا و اوليا و علماي خاص الهي استادان و متخصصان عالم غيب اند.

وي با اشاره به روايات و آياتي از قرآن ضمن بيان نمونه هايي از نظام غيب بيان داشت: نهضت امام حسين(ع) و پيروزي ايشان نمونه اي از نظام غيبي الهي است که ما نشانه هايي از آن را در هشت سال دفاع مقدس ديديم.

قديمي نژاد با اشاره به روايتي از امام علي(ع) گفت: دنيا و دنيا پرستي فريب مي دهد، ضربه مي زند و انسان را نابود مي کند و طبق آيه ۴۰و ۴۱ سوره حديد دنيا لهو و لعب و زيبايي هاي ظاهري است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۱:۰۰

28 Dec 2019