۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۱۸۵۷۵
در مراسمی

رئیس ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان شهرکرد معرفی شد

در مراسمی از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد احمدی به ریاست ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان شهرکرد منصوب و معرفی شد.
رئیس ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان شهرکرد معرفی شد
به گزارش جهانبین‌نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در این جلسه ضمن تسلیت دهه محرم هدف از برپایی خیمه های حضرت ابا عبدالله و خیمه های معرفت را عمیق شدن پیوند بین شعیان حسینی با آن حضرت بیان کرد و گفت: بکوشیم از این نهضت حسینی درس معرفت بگیریم.

وی با اشاره به نامگذاری هفته بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر گفت : در نهضت حضرت ابا عبدالله امر به معروف و نهی از منکر به معنای راستین و حقیقی کلمه نمودار بود و حضرت عملاً همه مراحل امر به معروف و نهی از منکر را در زندگی به منصه ظهور رساندند.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ادامه بهترین الگو برای امر به معروف و نهی از منکر را حضرت ابا عبدالله دانست و تاکید کرد: الگویی بهتر و جامع‌تر از حضرت ابا عبدالله برای امر به معروف و نهی از منکر نمی توان پیدا کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان هدف از نامگذاری این ایام به نام امر به معروف و نهی از منکر در این دانست تا هر حسینی و هر کس که شعار حسینی بر لب دارد و راه و مکتب حسین را شعار و شعور خودش قرار داده و می کوشد در مکتب ابا عبدالله پرورش پیدا کند و زندگی خودش را زندگی حسینی قرار بدهد از این مکتب درس امر به معروف و نهی از منکر را فرا بگیرد.

وی هدف از شکل گیری انقلاب و نهضت امام خمینی ( ره ) را لبیک گویی به حضرت ابا عبدالله و در راستای نهضت حسینی برشمرد و افزود: نهضت و انقلاب ما نشات گرفته از نهضت عاشورایی بود چرا که اگر معرفت حسینی در دل و جان مردم نفوذ نمی کرد قطعاً این انقلاب با این کمیت و کیفیت شکل نمی گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به سمتی برود که از امام حسین و سیره آن بزرگوار الگو بگیرد و یکی از وظایف بزرگ آنها در این راستا این است که امر به معروف و نهی از منکر که جزء متن اسلام است همیشه زنده و پویا نگه دارد و نگذارد این فرضیه مهم در جامعه کم رنگ شود.

وی ادامه داد: اگر امروز در جامعه شاهد این همه نازیبایی و زشتی هستیم یکی از دلایل عمده آن این است که امر به معروف و نهی از منکر آن پویایی لازم را ندارد.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در پایان به نقش ستاد های شهرستانی اشاره کرد و یکی از کارهای مهم ستادها این است که زمینه اجرای این فریضه مهم را از خانه و خانواده تا محیط های آموزشی همانند دانشگاه را اجرا کنند و به این فریضه رنگ و جلاء عملی بپوشانند.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۱۸:۱۷

1 Feb 2020