کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در مراسمی

رئیس ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان شهرکرد معرفی شد

5 آبان 1393 ساعت 9:15

در مراسمی از سوی نماینده ولی‌فقیه در استان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد احمدی به ریاست ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان شهرکرد منصوب و معرفی شد.


به گزارش جهانبین‌نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در این جلسه ضمن تسلیت دهه محرم هدف از برپایی خیمه های حضرت ابا عبدالله و خیمه های معرفت را عمیق شدن پیوند بین شعیان حسینی با آن حضرت بیان کرد و گفت: بکوشیم از این نهضت حسینی درس معرفت بگیریم.

وی با اشاره به نامگذاری هفته بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر گفت : در نهضت حضرت ابا عبدالله امر به معروف و نهی از منکر به معنای راستین و حقیقی کلمه نمودار بود و حضرت عملاً همه مراحل امر به معروف و نهی از منکر را در زندگی به منصه ظهور رساندند.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در ادامه بهترین الگو برای امر به معروف و نهی از منکر را حضرت ابا عبدالله دانست و تاکید کرد: الگویی بهتر و جامع‌تر از حضرت ابا عبدالله برای امر به معروف و نهی از منکر نمی توان پیدا کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان هدف از نامگذاری این ایام به نام امر به معروف و نهی از منکر در این دانست تا هر حسینی و هر کس که شعار حسینی بر لب دارد و راه و مکتب حسین را شعار و شعور خودش قرار داده و می کوشد در مکتب ابا عبدالله پرورش پیدا کند و زندگی خودش را زندگی حسینی قرار بدهد از این مکتب درس امر به معروف و نهی از منکر را فرا بگیرد.

وی هدف از شکل گیری انقلاب و نهضت امام خمینی ( ره ) را لبیک گویی به حضرت ابا عبدالله و در راستای نهضت حسینی برشمرد و افزود: نهضت و انقلاب ما نشات گرفته از نهضت عاشورایی بود چرا که اگر معرفت حسینی در دل و جان مردم نفوذ نمی کرد قطعاً این انقلاب با این کمیت و کیفیت شکل نمی گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به سمتی برود که از امام حسین و سیره آن بزرگوار الگو بگیرد و یکی از وظایف بزرگ آنها در این راستا این است که امر به معروف و نهی از منکر که جزء متن اسلام است همیشه زنده و پویا نگه دارد و نگذارد این فرضیه مهم در جامعه کم رنگ شود.

وی ادامه داد: اگر امروز در جامعه شاهد این همه نازیبایی و زشتی هستیم یکی از دلایل عمده آن این است که امر به معروف و نهی از منکر آن پویایی لازم را ندارد.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در پایان به نقش ستاد های شهرستانی اشاره کرد و یکی از کارهای مهم ستادها این است که زمینه اجرای این فریضه مهم را از خانه و خانواده تا محیط های آموزشی همانند دانشگاه را اجرا کنند و به این فریضه رنگ و جلاء عملی بپوشانند.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 18575

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18575/رئیس-ستاد-احیای-امربه-معروف-نهی-منکر-شهرستان-شهرکرد-معرفی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir