۰
plusresetminus
مدير کل کتابخانه هاي عمومي چهارمحال وبختياري از وجود 802 هزار و 899 نسخه کتاب و 39 هزار عضو در کتابخانه هاي استان خبر داد.
وجود بیش از 800 هزار نسخه کتاب در کتابخانه هاي عمومي استان/ استان ظرفيت ايجاد کتابخانه مرکزي را دارد
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از بام ایران خبر، بهروز صادقي گفت: کتاب در متن دين ماست و بزرگترين معجزه پيامبر ما قرآن است کتابي که بعد از ۱۴ قرن تحريف نشده است.

صادقي بيان داشت: امروز فرهنگ کتاب و کتابخواني غريب واقع شده است و ترويج اين فرهنگ يک وظيفه همگاني است.

وي افزود: متاسفانه امروز آن طور که بايد و شايد در خصوص فرهنگ کتابخواني تبليغ نمي شود و جاي ترويج فرهنگ مطالعه در تبليغات صدا و سيما و رسانه هاي ما خالي است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در خصوص وضعيت کتابخانه هاي استان تصريح کرد: در حال حاضر ۴۰ کتابخانه نهادي که از صفر تا صد مديريت و نيرو و هزينه هاي آن با اداره کل کتابخانه هاي استان است فعاليت دارند.

* 18 کتابخانه مشارکتی در استان فعال است
وي اظهار داشت: ۱۸ کتابخانه فعال مشارکتي در استان فعال اند و صددرصد کتابخانه هاي ما قفسه باز و داراي عضويت سراسري اند.

صادقي اذعان داشت: صددرصد کتابخانه هاي ما به شبکه سامان اتصال دارند و بخش کودک دارند.

مديرکل کتابخانه هاي عمومي استان با بيان اينکه کتابخانه هاي استان به نمايه نشريات وصل اند بيان داشت: بخش مرجع در کتابخانه ها مستقل شده و هشت کتابخانه ما داراي بخش تخصصي دفاع مقدس است.

* 39 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند
وي از وجود ۸۰۲ هزار و ۸۹۹ نسخه کتاب در کتابخانه هاي استان خبر داد و تصريح کرد: تعداد کل اعضاي کتابخانه هاي استان ۳۹ هزار نفر است.

صادقي با تاکيد بر ضرورت ساخت کتابخانه مرکزي در استان گفت: ايجاد کتابخانه مرکزي به عنوان يک شاخص مهم فرهنگي مي‌تواند جايگاه فرهنگي استان را ارتقا بخشد.

وي اظهار داشت: چهارمحال و بختياري و شهرکرد ظرفيت داشتن کتابخانه مرکزي را دارد و زمين موردنظر براي اين کتابخانه تعيين شده و پيگيري هاي اوليه و مقدماتي اين طرح انجام شده است.

صادقي بيان داشت: راهکارهايي براي تسريع در اين پروژه ملي ارائه شده است که با پيگيري ماده ۲۱۵ يا در بودجه سال آينده اعتبارات آن در نظر گرفته شود و يا با رايزني با کشور از رديف هاي ملي بودجه اي در اين خصوص در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۳۵:۵۵

2 Jan 2020