۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۱۷۹۲۶

عمليات ثامن الائمه اولين عمليات وسيع ايران در جبهه نيروهاي رزمنده بود

در عمليات ثامن الائمه بيش از ۱۵۰۰ کيلومتر از اراضي اشغال شده آزاد، بيش از ۳ هزار نفر از نيروهاي دشمن کشته و زخمي شدند و ۱۶۵۶ نفر نيز به اسارت درآمدند.
عمليات ثامن الائمه اولين عمليات وسيع ايران در جبهه نيروهاي رزمنده بود
به گزارش جهانبین نیوز، يک کارشناس ارشد مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر در خصوص نتايج و پيامدهاي شکست حصر آبادان گفت: موفقيت در عمليات ثامن الائمه را در دو بعد داخلي و خارجي بايد بررسي کرد .

مجتبي صالحي فر بيان داشت: از پيامدهاي داخلي آن اين بود که با انجام موفقيت آميز اولين عمليات وسيع ايران در جبهه نيروهاي رزمنده تقويت و توانمندانه تر از پيش به نبرد با دشمن پرداختند.

وي افزود: از نظر سياسي کشور منسجم تر شد و کمتر از يک هفته بعد از اين عمليات مردم با شرکت در سومين انتخابات رياست جمهوري حضرت آيت الله خامنه اي را به رياست جمهري برگزيدند.

وي گفت: همچنين با تثبيت دولت اسلامي و وحدت نظر مسئولين نظام موضع گيري هاي قاطعانه و به موقعي در قبال مسائل خارجي انجام گرفت.

صالحي فر با اشاره به پيامدهاي خارجي اين عمليات تصريح کرد: مهمترين پيامد خارجي اين عمليات تشکيل شوراي همکاري خليج فارس توسط کشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس به منظور جلوگيري از گسترش و نفوذ انقلاب اسلامي و ياري رساندن به رژيم متجاوز عراق شد.

وي اظهار داشت: همچنين امريکا با اعزام ناوگان نظامي خود در خاورميانه و آب هاي درياي عمان مانورهايي که انجام داد و تهاجم تبليغي گسترده اي را عليه ايران آغاز کرد و با نشر اکاذيب و شايعات وحشت بي مورد رژيم هاي منطقه از ايران را بيشتر کرد.

کارشناس مسائل سياسي اذعان داشت: از ديگر نتايج محوري عمليات ثامن الائمه اين بود که ساحل شرقي رودخانه کارون تصرف و تامين گرديد، آبادان از محاصره يک ساله خارج گرديد، بيش از ۱۵۰۰ کيلومتر از اراضي اشغال شده آزاد گرديد، بيش از ۳ هزار نفر از نيروهاي دشمن کشته و زخمي شدند و ۱۶۵۶ نفر نيز به اسارت درآمدند.

وي افزود: تعداد ۹۰ دستگاه تانک و نفر بر ۱۰۰۰ دستگاه انواع خودرو منهدم و سه فروند هواپيما و يک فروند هلي کوپتر عراق نيز سرنگون و همچنين ۱۰۰ دستگاه تانک، ۶۰ دستگاه نفر بر و ۳ دستگاه لودر و ۱۵۰ دستگاه خودرو به غنيمت گرفته شد.

صالحي فر گفت: و جالب اينکه صدام پس از اين شکست ۷ نفر از فرماندهان خود را تيرباران کرد.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۳۲:۳۸

26 Dec 2019