کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عمليات ثامن الائمه اولين عمليات وسيع ايران در جبهه نيروهاي رزمنده بود

6 مهر 1393 ساعت 8:15

در عمليات ثامن الائمه بيش از ۱۵۰۰ کيلومتر از اراضي اشغال شده آزاد، بيش از ۳ هزار نفر از نيروهاي دشمن کشته و زخمي شدند و ۱۶۵۶ نفر نيز به اسارت درآمدند.


به گزارش جهانبین نیوز، يک کارشناس ارشد مسائل سياسي در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر در خصوص نتايج و پيامدهاي شکست حصر آبادان گفت: موفقيت در عمليات ثامن الائمه را در دو بعد داخلي و خارجي بايد بررسي کرد .

مجتبي صالحي فر بيان داشت: از پيامدهاي داخلي آن اين بود که با انجام موفقيت آميز اولين عمليات وسيع ايران در جبهه نيروهاي رزمنده تقويت و توانمندانه تر از پيش به نبرد با دشمن پرداختند.

وي افزود: از نظر سياسي کشور منسجم تر شد و کمتر از يک هفته بعد از اين عمليات مردم با شرکت در سومين انتخابات رياست جمهوري حضرت آيت الله خامنه اي را به رياست جمهري برگزيدند.

وي گفت: همچنين با تثبيت دولت اسلامي و وحدت نظر مسئولين نظام موضع گيري هاي قاطعانه و به موقعي در قبال مسائل خارجي انجام گرفت.

صالحي فر با اشاره به پيامدهاي خارجي اين عمليات تصريح کرد: مهمترين پيامد خارجي اين عمليات تشکيل شوراي همکاري خليج فارس توسط کشورهاي حاشيه جنوبي خليج فارس به منظور جلوگيري از گسترش و نفوذ انقلاب اسلامي و ياري رساندن به رژيم متجاوز عراق شد.

وي اظهار داشت: همچنين امريکا با اعزام ناوگان نظامي خود در خاورميانه و آب هاي درياي عمان مانورهايي که انجام داد و تهاجم تبليغي گسترده اي را عليه ايران آغاز کرد و با نشر اکاذيب و شايعات وحشت بي مورد رژيم هاي منطقه از ايران را بيشتر کرد.

کارشناس مسائل سياسي اذعان داشت: از ديگر نتايج محوري عمليات ثامن الائمه اين بود که ساحل شرقي رودخانه کارون تصرف و تامين گرديد، آبادان از محاصره يک ساله خارج گرديد، بيش از ۱۵۰۰ کيلومتر از اراضي اشغال شده آزاد گرديد، بيش از ۳ هزار نفر از نيروهاي دشمن کشته و زخمي شدند و ۱۶۵۶ نفر نيز به اسارت درآمدند.

وي افزود: تعداد ۹۰ دستگاه تانک و نفر بر ۱۰۰۰ دستگاه انواع خودرو منهدم و سه فروند هواپيما و يک فروند هلي کوپتر عراق نيز سرنگون و همچنين ۱۰۰ دستگاه تانک، ۶۰ دستگاه نفر بر و ۳ دستگاه لودر و ۱۵۰ دستگاه خودرو به غنيمت گرفته شد.

صالحي فر گفت: و جالب اينکه صدام پس از اين شکست ۷ نفر از فرماندهان خود را تيرباران کرد.

انتهاي پيام/


کد مطلب: 17926

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17926/عمليات-ثامن-الائمه-اولين-وسيع-ايران-جبهه-نيروهاي-رزمنده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir