۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۱۷۶۰۵
استاد دانشگاه شهرکرد:

وزارت ارشاد نسبت به قوانین کشور سلیقه‌ای رفتار می‎کند

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم از همان ابتدای کار نسبت به شرع و قوانین جامعه سلیقه‌ای و بر اساس ظن و گمان رفتار کرده است و در همین رابطه می‎توان به فیلتر برخی سایت‌های ارزشی اشاره کرد.
وزارت ارشاد نسبت به قوانین کشور سلیقه‌ای رفتار می‎کند
احمدرضا بسیج در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین‌نیوز در شهرکرد در واکنش به فیلتر برخی سایت‌های خبری ارزشی از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: هرگاه دستگاه، نهاد و یا شخصی خود را متعهد بداند هر اقدامی که انجام می‎دهد مبتنی بر قانون شریعت و یا قوانین موضوعه جامعه باشد، تلخ و شیرین آن قبال قبول و مورد پذیرش همگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: این در حالی است که اگر این دستگاه یا فرد اساسا قوانین شریعت را نصب‌العین خود قرار ندهد و یا به قوانین موضوعه توجه نداشته باشد، فعالیت‌های آن مبتنی بر ظن و گمان خواهد شد و مورد پذیرش و قبول مردم قرار نمی‎گیرد.

بسیج تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم از همان ابتدای کار نسبت به شرع و قوانین جامعه سلیقه‌ای و بر اساس ظن و گمان رفتار کرده است و در همین رابطه می‎توان به نمونه‌های بسیاری در حوزه‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همین راستا اقدام اخیر وزارت ارشاد در فیلترینگ سایت های ارزشی حتی اگر توجیه‌پذیر هم باشد اما چون موارد نقض آن را در رفتارهای دیگر این وزارتخانه می‎توان دید قاعدتا انسان را به شک می‎اندازد که چه شده که این بار وزارت مذکور قانون‌مدار شده است؟

بسیج با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم در حوزه‌های مختلف، گفت: حال با توجه به این اقدامات این سوال مهم پیش می‌آید که مگر در حوزه عفاف و حجاب، ادبیات و نشر کتاب و نرم‎افزارهای کامپیوتری قانون وجود ندارد که اجرا شود؟ چرا در آن موارد اجرای قانون با توجیهات و شبهه‌افکنی‌های متعددی متوقف شده است و وزارت مذکور تنها در این مورد احساس مسئولیت کرده است؟

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۹:۵۸

8 Jan 2020