کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد دانشگاه شهرکرد:

وزارت ارشاد نسبت به قوانین کشور سلیقه‌ای رفتار می‎کند

23 شهريور 1393 ساعت 11:18

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم از همان ابتدای کار نسبت به شرع و قوانین جامعه سلیقه‌ای و بر اساس ظن و گمان رفتار کرده است و در همین رابطه می‎توان به فیلتر برخی سایت‌های ارزشی اشاره کرد.


احمدرضا بسیج در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین‌نیوز در شهرکرد در واکنش به فیلتر برخی سایت‌های خبری ارزشی از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: هرگاه دستگاه، نهاد و یا شخصی خود را متعهد بداند هر اقدامی که انجام می‎دهد مبتنی بر قانون شریعت و یا قوانین موضوعه جامعه باشد، تلخ و شیرین آن قبال قبول و مورد پذیرش همگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: این در حالی است که اگر این دستگاه یا فرد اساسا قوانین شریعت را نصب‌العین خود قرار ندهد و یا به قوانین موضوعه توجه نداشته باشد، فعالیت‌های آن مبتنی بر ظن و گمان خواهد شد و مورد پذیرش و قبول مردم قرار نمی‎گیرد.

بسیج تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم از همان ابتدای کار نسبت به شرع و قوانین جامعه سلیقه‌ای و بر اساس ظن و گمان رفتار کرده است و در همین رابطه می‎توان به نمونه‌های بسیاری در حوزه‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همین راستا اقدام اخیر وزارت ارشاد در فیلترینگ سایت های ارزشی حتی اگر توجیه‌پذیر هم باشد اما چون موارد نقض آن را در رفتارهای دیگر این وزارتخانه می‎توان دید قاعدتا انسان را به شک می‎اندازد که چه شده که این بار وزارت مذکور قانون‌مدار شده است؟

بسیج با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم در حوزه‌های مختلف، گفت: حال با توجه به این اقدامات این سوال مهم پیش می‌آید که مگر در حوزه عفاف و حجاب، ادبیات و نشر کتاب و نرم‎افزارهای کامپیوتری قانون وجود ندارد که اجرا شود؟ چرا در آن موارد اجرای قانون با توجیهات و شبهه‌افکنی‌های متعددی متوقف شده است و وزارت مذکور تنها در این مورد احساس مسئولیت کرده است؟

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 17605

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17605/وزارت-ارشاد-نسبت-قوانین-کشور-سلیقه-ای-رفتار-می-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir