۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۱۷۵۱۸
استاد دانشگاه شهرکرد:

تفکرات اعتقادی شیعه مبنای شکل‌گیری نظم نوین جهانی/ معنویت گم‌شده بشر امروزی است

برای تغییر نظام غرب و شکل‎گیری نظم جدید جهانی مبانی اعتقادی شیعه بهترین ظرفیتی است که با استفاده از آن می‏‌توان به همه نیازهای روحی و مادی بشر به خوبی پاسخ داد.
تفکرات اعتقادی شیعه مبنای شکل‌گیری نظم نوین جهانی/ معنویت گم‌شده بشر امروزی است
فرشاد توحیدنیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به ضرورت شکل‌گیری نظم نوین جهانی با محوریت ایران اسلامی اظهار کرد: فرهنگ غربی که مبتنی بر اندیشه‌های ماتریالیستی، اومانیستی و تفکرات لیبرال دموکراسی پایه‎گذاری شده است، جذابیت‌های خود را در جهان از دست داده و نتوانسته بشر را اقناع و راضی نگه دارد و برهمین اساس ضرورت شکل‌گیری نظم جدیدی که بتواند آرامش و رضایت را برای بشر فراهم کند، به شدت احساس و مطالبه می‎شود.

وی، رجوع مردم جهان به سمت معنویت را از وجوه بارز فروپاشی نظام غربی دانست و گفت: انسان‌ها امروز به شدت نیازمند معنویت هستند و آن را از جوامع خود مطالبه می‌کنند و از آنجا که نظام غرب به این مسئله بی‌توجه است ما می‎توانیم با ارائه الگوهای مبتنی بر فرهنگ و تمدن اسلامی به این نیاز آن‌ها به خوبی پاسخگو باشیم.

توحیدنیا، معنویت را مولفه مهمی در شکل‌گیری نظم نوین جهانی دانست و افزود: معنویت در فرهنگ اسلامی دارای اصالت بالایی است و می‌توان از این ظرفیت در شکل‎دهی نظم نوین جهانی به نحو شایسته‌ای بهره گرفت.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری بروجن، همراهی دو عنصر تعهد و تخصص در کنار یکدیگر را از عوامل شکل‌گیری نظم نوین جهانی با محوریت ایران دانست و تصریح کرد: در آیه دوم سوره جمعه خداوند بر ضرورت همراهی دانش و معرفت و ایمان و تقوا تاکید کرده است و این نقشه راهی است تا بر اساس آن بتوان نظام جهانی را به نفع خود تغییر دهیم.

توحیدنیا ادامه داد: داشتن دیانت، تقوا، باطن‎‌گرایی و خدامحوری بدون توجه به معرفت و دانش به تحجرگرایی و شکل‌گیری گروه‌های تکفیری چون داعش و وهابیت منجر شده و از سوی دیگر توجه به علم و معرفت بدون درنظر داشتن تقوا و تعهد به سکولاریسم منتج می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: در شکل‌گیری نظم نوین جهانی باید به همراهی این دو مقوله توجه ویژه‌ای داشت و در نظر داشت که آنچه می‌تواند بشریت را به آرامش و تعادل برساند تحقق همین موضوع است.

مولف کتاب آسیب‎شناسی عرفان‌های نوظهور با بیان اینکه تفکر شیعه به هر دو مقوله ایمان و علم توجه ویژه دارد، گفت: تنها تفکری که درآن تعادل بین علم و ایمان وجود دارد، تفکر شیعه است و ما باید با استفاده از این ظرفیت نظم جدید جهانی را شکل دهیم.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۵:۳۸

31 Dec 2019