۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۱۷۵۱۷
رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری:

شکل‌گیری نظم نوین جهانی مستلزم تحقق تمدن اسلامی است

نقش‎آفرینی ایران در فرایند شکل‌گیری نظم نوین جهانی مستلزم تحقق تمدن اسلامی است و علم، اخلاق، فرهنگ، اقتصاد و سیاست هریک به عنوان مولفه‌های مهم می‎توانند در شکل‌گیری تمدن اسلامی به معنای واقعی آن تاثیرگذار باشند.
شکل‌گیری نظم نوین جهانی مستلزم تحقق تمدن اسلامی است
احمدرضا بسیج در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان اظهار کرد: امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در این دیدار با ارائه تحلیلی جامع از شرایط جهان، منطقه و کشور و نشانه‌های شکل‌گیری «نظم جدید» در دنیا پرداختند و این نشان از اهمیت این موضوع برای ایران اسلامی است.

وی افزود: بی‎شک نقش و موقعیتی که ایران اسلامی در فرایند شکل‌گیری نظم جدید جهانی دارد نشان‎دهنده این است که همه مسئولان و متولیان امر باید تلاش خود را در این راستا به کار بگیرند و حساسیت آن را در این برهه زمانی به خوبی درک کنند.

بسیج بر ضرورت تربیت نخبگان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کشور تاکید و تصریح کرد: برای ما که اعتقاد به ظهور منجی عالم هستیم مشخص است که قبل از ظهور، بایستی انسان‌هایی از جنبه فکری و توان مقاومتی همچون کوه استوار تربیت شوند تا بتوانند به این هدف مهم جامه عمل بپوشانند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد ادامه داد: این مهم زمانی حاصل می‎شود که جامعه از یک فرهنگ، علم، اقتصاد، سیاست و اخلاق دقیق دینی برخوردار باشد.

بسیج، ‎نقش‎آفرینی ایران در فرایند شکل‌گیری نظم نوین جهانی را مستلزم تحقق تمدن اسلامی دانست و گفت: علم، اخلاق، فرهنگ، اقتصاد و سیاست هریک به عنوان مولفه‌های مهم می‎توانند در شکل‌گیری تمدن اسلامی به معنای واقعی آن تاثیرگذار باشند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا وظیفه ما برای ایجاد چنین تمدنی که قاعدتا نظم نوین جهانی را پدید می‏‌آورد این است که هرکس در جایگاه و مسئولیتی که قرار دارد باید با توجه به توان و تخصصی که در اختیار دارد مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد.

بسیج افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید داشتند که در این برهه حساس مهمترین وظیفه، افزایش اقتدار کشور برای تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی در فرایند شکل‌گیری نظم جدید جهانی است که این افزایش اقتدار مبتنی بر سه پایه اصلی «علم و فناوری»، «اقتصاد» و «فرهنگ» است و بر مقوله فرهنگ تاکید بیشتری داشتند.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تعبیر مقام معظم رهبری از فرهنگ به منزله هوایی است که در همه جا جریان دارد و می‌تواند سایر حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، علمی و فناوری را تحت زیر مجموعه خود قرار دهد.

بسیج، فرهنگ صحیح اسلامی را قوام‎بخش اقتصاد و سیاست دانست و گفت: اگر فرهنگ بر مبنای درست و دقیق اجرا شود، علم و سیاست نیز قوام پیدا می‎کنند و برهمین اساس می‏توان گفت که فرهنگ سازی به ویژه در این مقطع زمانی بسیار مهم است.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۰:۲۶

31 Dec 2019