۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۱۷۵۰۵

کاهش ولادت و فوت ایرانیان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال

تعداد متولدین ابتدای سال جاری تاکنون ۷ هزار و ۲۵۵ نفر و تعداد افراد فوت شده از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ هزار و ۷۲۰ نفر کاهش داشته است.
کاهش ولادت و فوت ایرانیان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال
به گزارش جهانبین نیوز، جمعیت کشور از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵۲ هزار و ۲۳ نفر افزایش یافته که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷ هزار و ۲۵۵ نفر کاهش داشته است. ۳۳۳ هزار و ۸۳۵ نفر از متولدین ابتدای سال تاکنون پسر بوده‌‌اند که این رقم در مقایسه با تعداد متولدین مدت مشابه سال گذشته ۳ هزار و ۷۱۵ نفر کاهش داشته است،‌ تعداد دختران متولد شده از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۳۱۸ هزار و ۱۸۸ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ هزار و ۵۴۰ نفر کاهش داشته است.

از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۵۰۸ هزار و ۵۷۷ نفر از افراد متولد شده در نقاط شهری بوده‌اند که تعداد آنها در مقایسه با ۵۱۴ هزار و ۲۳۶ متولد شده نقاط شهری در مدت مشابه سال گذشته ۵ هزار و ۶۵۹ نفر کاهش داشته است همچنین تعداد افراد متولد شده در نقاط روستایی نیز ۱۴۳ هزار و ۴۴۶ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یک هزار و ۵۹۶ نفری در تعداد آنها مشاهده می‌شود.

در سال جاری ۱۶۱ هزار و ۴۵۳ نفر دار فانی را وداع گفته‌‌اند که در این زمینه نیز با کاهش روبه رو هستیم به گونه‌ای که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ هزار و ۷۲۰ نفر کاهش داشته است. در این بین ۸۵ هزار و ۵۷۰ نفر از افراد فوت شده مرد و ۷۵ هزار و ۸۸۳ نفر زن بوده‌ است. تعداد افراد فوت شده در نقاط شهری از ابتدای سال جاری ۱۰۳ هزار و ۳۲۹ نفر و تعدا د افراد فوت شده در نقاط روستایی ۵۸ هزار و ۱۲۴ نفر بوده است.

تعداد افراد فوت شده در گروه سنی ۰ تا ۱۴ سال از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ هزار و ۵۲۵ نفر بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۰ نفر کاهش داشته و افراد فوت شده در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۹۱۶ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه در سالی که گذشت ۲۹۷ نفر کاهش داشته است. همچنین تعداد افراد فوت شده در گروه سنی ۳۰ تا ۶۴ از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۴۳ هزار و ۴۳۰ نفر بوده که این رقم در مقایسه با سال گذشته کاهش یک هزار نفری داشته است.

در ۶ ماه نخست سال جاری ۹۵ هزار و ۵۸۲ نفر از افراد فوت شده در گروه ‌سنی ۶۵ سال به بالا بوده است که در این گروه نیز شاهد کاهش ۲ هزار و ۲۰۲ نفری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هستیم.

افزایش طبیعی جمعیت در سال ۹۳ ۴۹۰ هزار و ۵۷۰ نفر و در سال گذشته ۴۹۴ هزار و ۱۰۵ نفر بوده که این رقم کاهش ۳ هزار و۵۳۵ نفری نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۷:۳۵

29 Dec 2019