۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۱۷۴۳۶
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور :

بیش از ۱۱ هزار نفر در آزمون دکتری ۹۳ پذیرش شدند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مشهد گفت: در آزمون دکتری سال گذشته ۲۴۰ هزار و ۳۶۱ نفر شرکت کردند که از این بین ۱۱ هزار و ۴۹۶ نفر پذیرش شدند.
بیش از ۱۱ هزار نفر در آزمون دکتری ۹۳ پذیرش شدند
به گزارش جهانبین نیوز، ابراهیم خدایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در میزان پذیرش دانشجوی دکتری در کشور رتبه نخست را داشته که این موضوع از کیفیت بالای آموزش در این دانشگاه حکایت دارد.

وی افزود: سیستم آموزشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی یکی از موفق‌ترین سیستم‌های آموزشی کشور بوده که با تلفیق روش آموزشی حوزه و دانشگاه توانسته به نتایج و موفقیت‌های بسیار خوبی نائل شود.

وی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در آزمون دکتری سال ۹۳، خاطرنشان کرد: در آزمون دکتری سال گذشته ۲۴۰ هزار و ۳۶۱ نفر شرکت کردند که از این بین ۱۱ هزار و ۴۹۶ نفر پذیرش شدند و در رشته‌های علوم انسانی بیشترین پذیرش مربوط به فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد دانشگاه علوم اسلامی رضوی بوده است.

خدایی موفقیت دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی را در آزمون دکتری نتیجه روند صحیح، سالم و عدالت محور پذیرش دانشجو و برنامه‌ریزی صحیح آموزشی در آن دانشگاه دانست و افزود: دانشگاه علوم اسلامی رضوی بسیاری از پارامترهای تضمین کیفیت آموزش را دارا بوده و در حوزه جذب دانشجو و برنامه ریزی آموزشی بسیار موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به آموزش منطبق بر نیاز جامعه در دانشگاه علوم اسلامی رضوی، گفت: این دانشگاه می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر دانشگاه‌های کشور مطرح باشد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور مستند سازی فعالیت‌ها و انتقال تجربیات دانشگاه علوم اسلامی رضوی به سایر مراکز آموزش عالی را امری ضروری برشمرد و عنوان کرد: خوشبختانه نگاه رابطه‌ای در جذب دانشجو در این دانشگاه وجود نداشته و سیستم سنجش بسیار صحیح است، به‌طوری که توانایی دانشجویان بصورت دقیق ارزشیابی می‌شود.

وی در در ادامه به شعار دولت یازدهم در کیفی‌سازی آموزش عالی اشاره و گفت: توجه به کیفیت آموزش عالی و نبود نگاه کمی گرایی به دانشگاه‌ها، یکی از سیاست‌های اصلی دولت است که دانشگاه علوم اسلامی رضوی با سطح بالای آموزش خود می‌تواند کمک شایانی به دولت یازدهم در تحقق این شعار داشته باشد.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۸:۰۸

5 Feb 2020