۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۱۷۰۷۰
استاد دانشگاه:

محاکمه علنی مهدی هاشمی به نفع نظام است

برگزاری دادگاه علنی مهدی هاشمی باعث می‎شود هم از یک سو مردم به طور مستقیم در جریان اتهامات و دفاعیات قرار ‎گیرند و از این طریق اعتماد آن‌ها به رای و نظر قاضی بیشتر خواهد شد و از سوی دیگر شائبه‌های سیاسی مربوط به این پرونده را از بین می‏‌برد.
محاکمه علنی مهدی هاشمی به نفع نظام است
احمدرضا بسیج، عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به عملکرد دستگاه قضا در پرونده‌های فساد اقتصادی اظهار کرد: اقدامات قوه قضائیه در این راستا شایسته و قابل تقدیر بوده اما باید گفت که در برخورد با دانه‌درشت‌ها ضعیف عمل کرده است.

وی افزود: در حالی که رسیدگی به پرونده‌هایی که مجرمان آن خرد و جزء هستند با شدت و حدت بیشتری پیگیری می‎شود، انتظار مردم این است که رسیدگی به پرونده‌های دانه‌درشت نیز به با جدیت بیشتری دنبال شود.

بسیج با اشاره به دادگاه مهدی هاشمی، تصریح کرد: انتظار ما این است که دادگاه این پرونده به شکل علنی برگزار شود و مردم به صورت مستقیم در جریان امور قرار بگیرند.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر دادگاه علنی برگزار شود هم از یک سو مردم از نزدیک و به طور مستقیم در جریان اتهامات و دفاعیات قرار می‎گیرند و از این طریق اعتماد آن‌ها به رای و نظر قاضی بیشتر خواهد شد و از سوی دیگر شائبه‌های سیاسی مربوط به این پرونده از بین می‎رود.

بسیج بابیان اینکه حکم قاضی باید به دور از ملاحظات سیاسی و کاملا عادلانه صادر شود، گفت: انتظار ما از دستگاه قضا این است که با قدرت و جدیت بیشتری پرونده‌ها را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد تا نظام و مردم از منافع آن بهره‎مند شود.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۹:۰۷

2 Feb 2020