کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد دانشگاه:

محاکمه علنی مهدی هاشمی به نفع نظام است

28 مرداد 1393 ساعت 10:15

برگزاری دادگاه علنی مهدی هاشمی باعث می‎شود هم از یک سو مردم به طور مستقیم در جریان اتهامات و دفاعیات قرار ‎گیرند و از این طریق اعتماد آن‌ها به رای و نظر قاضی بیشتر خواهد شد و از سوی دیگر شائبه‌های سیاسی مربوط به این پرونده را از بین می‏‌برد.


احمدرضا بسیج، عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به عملکرد دستگاه قضا در پرونده‌های فساد اقتصادی اظهار کرد: اقدامات قوه قضائیه در این راستا شایسته و قابل تقدیر بوده اما باید گفت که در برخورد با دانه‌درشت‌ها ضعیف عمل کرده است.

وی افزود: در حالی که رسیدگی به پرونده‌هایی که مجرمان آن خرد و جزء هستند با شدت و حدت بیشتری پیگیری می‎شود، انتظار مردم این است که رسیدگی به پرونده‌های دانه‌درشت نیز به با جدیت بیشتری دنبال شود.

بسیج با اشاره به دادگاه مهدی هاشمی، تصریح کرد: انتظار ما این است که دادگاه این پرونده به شکل علنی برگزار شود و مردم به صورت مستقیم در جریان امور قرار بگیرند.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر دادگاه علنی برگزار شود هم از یک سو مردم از نزدیک و به طور مستقیم در جریان اتهامات و دفاعیات قرار می‎گیرند و از این طریق اعتماد آن‌ها به رای و نظر قاضی بیشتر خواهد شد و از سوی دیگر شائبه‌های سیاسی مربوط به این پرونده از بین می‎رود.

بسیج بابیان اینکه حکم قاضی باید به دور از ملاحظات سیاسی و کاملا عادلانه صادر شود، گفت: انتظار ما از دستگاه قضا این است که با قدرت و جدیت بیشتری پرونده‌ها را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد تا نظام و مردم از منافع آن بهره‎مند شود.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 17070

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/17070/محاکمه-علنی-مهدی-هاشمی-نفع-نظام

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir