۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد مطلب : ۱۶۹۷۲
امام جمعه بن:

فرهنگ غلط اقتصادي بزرگترين مشکل کشور است که با مذاکرات حل نمی‎شود

مشکلات اقتصادي ما به دلايل مشکلات فرهنگي غلطي است که در اقتصاد ما حاکم شده است وبايد در درون کشور حل شود نه با مذاکرات؛ که حل نخواهد شد.
فرهنگ غلط اقتصادي بزرگترين مشکل کشور است که با مذاکرات حل نمی‎شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت الاسلام غضنفري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهرستان بن ضمن اشاره به سوره تغابن گفت: دأب قرآن اين بود كه مومن را بر كافر مقدم بدارد، ولي نظم طبيعي را به هم زده و كافر را كه جايگاهش بعد از مومن است،‌ قبل از مومن آورده است چرا که مومن بودن براي چنين خدايي معقول و طبيعي و روشن است، ولي كافر به او بودن وجهي ندارد.

غضنفري ضمن اشاره به آيه " وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ" گفت: دراين آيه كفر و ايمان عملي که اعم از كفر و ايمان قولي و زباني است، مورد بحث است.

وي در ادامه افزود: گاهي انسان در زبان خودش هيچ گزاره‌اي كه دالّ بر كفر بر خدا و رسول و معاد باشد، جاري نمي‌كند، ولي در عمل كافر است.

امام جمعه بن تصريح کرد: كساني كه كافر بودن خود را به زبان مي‌آورند، كافرند؛ ولي بسياري از انسان ها به زبان كافر نيستند، ولي در عمل ممکن است كافرباشند.

امام جمعه بن در ادامه به آيه "خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضَ بِالْحَقِّ وَصَوَّرَكُمْ فَأَحْسَنَ صُوَرَكُمْ وَإِلَيْهِ الْمَصِيرُ " اشاره کرد و گفت: منظور اين آيه اين است که، خدا شما را آفريد و شما هر كدام در مقابل خدا موضعي داريد، كفر يا ايمان، و موضع شما هر چه كه باشد در منظر خدا است، اين ها باطل نيست و چون خدا مي‌بيند، شما بايد هميشه به اعمال خود توجه داشته باشيد.

غضنفري گفت:۲۶ مرداد ماه،سالروز ورود آزادگان سرافراز به ميهن اسلامى است، روزى عزيز و به يادماندنى از روزهاى‏ تاريخ انقلاب اسلامى که با الهام از رهنمودهاى حكيمانه‏ پير جماران و هدايت‏ هاى مدبرانه مرحوم حجت‏ الاسلام سيدعلى اكبر ابوترابى، با تحمل شكنجه‏ هاى شديد روحى و جسمى، معناى صبر را عيان ساختند و شجاعت را به جهانيان تفهيم كردند.

وي افزود: آزادگان، ذخاير انقلاب و گنجينه‏ هاى به جا مانده از دوران دفاع مقدس و ارزش ‏هاى حماسى جنگ تحميلى هستند.

غضنفري در ادامه خطبه ها به كودتاى آمريكايى- انگليسى ۲۸ مرداد پرداخت و گفت: اگربخواهيم دلايل پيروزي اين کودتا را بپردازيم مي توان به اعتماد مصدق بر آمريکايي ها اشاره کنيم.

وي در ادامه گفت: از ديگر مباحث مطرح در اين پيروزي تسلط بيگانگان و يا مزدوران داخلي بر دستگاه سياسي فرهنگي کشور برشمرد که اگر شريان هاي اساسي واصلي کشور که اقتصاد وفرهنگ است به دست اين گروه بيافتد در جهت منافع خود استفاده مي کنند.

غضنفري از ديگر عوامل اين پيروزي به عدم حضور مردم در صحنه اشاره کرد و گفت: به دليل بي اعتمادي مردم در آن زمان ،مردم درخانه ماندند و صحنه را ترک کردند وتجربه هميشه نشان داده است زماني که مردم در صحنه باشند هيچ کودتايي پيروز نخواهد بود.

امام جمعه بن ضمن اشاره به ۳۰مرداد روز جهاني مساجد ، به کارد کرد هاي مساجد پرداخت و گفت: کارکردهاي مساجد فقط نماز وعبادات نيست بلکه از ابتداي اسلام تاکنون مسجد محلي براي آموزش، شکل گيري فعاليت هاي فرهنگي و تکامل وتربيت ديني بوده است.

غضنفري در پايان ضمن اشاره به ديدار مقام معظم رهبري با مسئولين کشور گفت: بسياري ازافراد هستند که فکرمي کنند با مذاکرات ، مشکلات ما حل خواهد شد.

وي در ادامه تصريح کرد: ما بايد مستقل عمل کنيم وبراي رفع مشکلات کشور در درون کشور به دنبال راه حلي براي آن ها باشيم.

غضنفري گفت: مشکلات اقتصادي ما به دلايل مشکلات فرهنگي غلطي است که در اقتصاد ما حاکم شده است وبايد در درون کشور حل شود نه با مذاکرات.


انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۷:۲۷

4 Jan 2020