۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۱۶۹۶۷
معاون ارتباطات حوزه ای دفتر مقاوم معظم رهبری:

لازمه اصلاح سبک زندگی، اصلاح فکر و اندیشه است

منظور از سبک زندگی تمامی شئون و عرصه هایی است که انسان در طول عمر خود با آن مواجهه شده و با آن در ارتباط است و لازمه اصلاح آن اصلاح در اندیشه و فکر افراد است.
لازمه اصلاح سبک زندگی، اصلاح فکر و اندیشه است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام احمد مروی پنج‌شنبه شب در جمع مردم شهرکرد در دوره تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‎زدایی دینی با موضوع  سبک زندگی اسلامی با محوریت انسان؟ خدا؟ یا هردو، اظهار کرد: محور اصلی سبک زندگی اسلامی خداوند است.

وی افزد: منظور از سبک زندگی تمامی شئون و عرصه هایی است که انسان در طول عمر خود با آن مواجهه شده و با آن در ارتباط است و  باید فکر و اندیشه را اصلاح کنیم تا سبک زندگی هم اصلاح شود.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه سبک زندگی مستقل از تفکر و اندیشه انسان نیست و ذهنیت و فکر او بر ارکان زندگی اش اثری مستقیم دارد، گفت: نماد بیرونی فکر و اندیشه انسان، روش و عمل او در زندگی است.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه دو نوع نگاه در مورد سبک زندگی وجود دارد، افزود: یک سبک زندگی، سکولاریسم است که مبنای آن بر اساس نفی دین و شخصی دانستن اعتقادات مذهبی قرار دارد.

حجت‌الاسلام مروی خاطرنشان کرد: این اندیشه طی ۲۰۰ سال گذشته بر جامعه غرب اثر گذاشته و در جامعه مسلمانان هم رخنه کرده است.

وی ادامه داد: دومین نگاه، نگاه مؤمنانه است که بر مبنای آن دین حاضر بر تمامی عرصه های زندگی انسان است.

به گفته حجت‌الاسلام مروی ورود تفکر سکولار در جامعه اسلامی زمینه ساز تسلط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی غرب بر مسلمانان شده است.

وی در ادام با طرح این سوال که چرا در اروپا پس از کنار گذاشتن دین، راه پیشرفت و تمدن سازی هموار شد؟ اظهار کرد: آنچه در ۱۰ قرن از حاکمیت دین بر اروپا باقی مانده است نشانگر آن است که دینی تحریف شده از مسیحیت و به دور از حقیقت ذاتی آن بر این جوامع حکفرما بوده و وجود انواع انجیل ها خود از تحریف دین حکایت دارد.

معاون ارتباطات حوزه ای دفتر مقاوم معظم رهبری تصریح کرد: این در حالی است که قرآن به عنوان معجزه حضرت محمد(ص) از هرگونه تحریف مصون مانده و خداوند وعده حفظ کتاب آسمانی مسلمانان را داده است.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه مهمترین موضوعی که در اسلام به آن سفارش شده و سیره ائمه معصومین نیز بر آن تاکید داشته است موضوع علم و معرفت افزایی است، گفت: هیچ موضوع دیگری به اندازه ارزش دادن به علم و معرفت در اسلام بر آن تاکید نشده و برای آن مرتبه بالا لحاظ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: باید با شناخت گذشته و پیشینه فرهنگی اسلام، احساس حقارت و کمبود در برابر فرهنگ غرب را از بین برد.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه محور سبک زندگی غربی انسان است، افزود: انسانی که خود آن را تعریف کرده اند. آنان خود را در این تعریف در مرتبه ی بالاتر قرار داده و به دیگر انسان ها نگاهی منفعت طلبانه دارند و آنان را مخدوم خود می دانند.

وی تصریح کرد: قرار دادن انسان به عنوان محور سبک زندگی، جامعه را از اخلاق خالی کرده و آن را به سودجویی و منفعت طلبی سوق می دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند به انسان جایگاهی بسیار مهمی اعطا کرده و وی را به عنوان خلیفه خود بر زمین می داند، گفت: تعبیر خلیفه تنها مختص به آدم نیست بلکه خداوند آن را برای نوع آدم بیان می کند. خداوند انسان را به گونه ای خلق کرده است که توانایی و طرفیت تبدیل شدن به خلیفه او را دارد و در جهت مخالف اگر انسان از معرفت الهی بی بهره بماند از چهارپایان و بلکه از آنان گمشده تر خواهد بود.

حجت‌الاسلام مروی هدف از خلقت انسان را بندگی و عبادت خداوند است و افزود: انسان باید تمامی امور زندگی خود را بر اساس دستورات الهی و آموزه های دینی تنظیم کند تا به معنای واقعی خداوند را عبادت کند.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۶:۱۰

3 Jan 2020