۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۱۶۹۴۰

کتاب «انوار عشق» منتشر شد

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از چاپ کتاب «انوار عشق» خبر داد.
کتاب «انوار عشق» منتشر شد
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام سید محمد میربد با اعلام این خبر گفت: کتاب انوار عشق مجموعه اشعار شیخ محمد حسین روشندل شامل مجموعه انوار حسینی؛ گفتار ادبی و مذهبی مشتمل بر منقبت و مراثی ائمه اطهار و مجموعه گلزار حسینی شامل نوحه های سینه زنی است.

وی افزود: این اثر به منظور توسعه فرهنگ دینی و حمایت از شاعران آیینی و آثار ادبی این حوزه و در ۲۲۳ صفحه و درشمارگان ۲ هزار نسخه و به کوشش سیمین روشندل در انتشارات سامان دانش چاپ و منتشر شده است.

میربد گفت: شیخ محمد حسین روشندل معروف به« آشیخ حسین» شاعر آیینی و نابینا، متخلص به روشندل در سال ۱۲۸۰ شمسی در دهکرد متولد شد و و درسال ۱۳۴۹ دیده از این جهان بر بست.

شیخ محمد حسین روشندل علی رغم اینکه در دو سالگی به علت ابتلا به آبله از نعمت بینایی محروم مانده؛ توانسته به لطف خاص خداوند و با همت بلند خویش و با طبع روان و هوش سرشار در مدح اهل بیت شعر بسراید.

آشنایی عمیق شاعر با ادبیات و فرهنگ فارسی و مذهبی وی را قادر ساخته متناسب با محتوای شعر، فرم های قصیده، غزل، مخمس، مسمط و دوبیتی را همراه با ریتم های جاندار به خدمت بیان احساس و فکر خویش درآورد.

با آن که درکتاب های تاریخ شهرکرد و تذکره های شاعران این دیار به زندگی آشیخ پرداخته شده است ولی جنبه های ادبی و ارزش های درونی متن اشعار وی تا کنون مغفول مانده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۹:۵۹

14 Feb 2020