۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۱۶۹۳۶
استاد دانشگاه شهرکرد:

دستاوردهاي علمي دولت ها، قرباني حزب گرايي/ مسائل سياسي نبايد در گزارش پيشرفت هاي علمي دخيل شوند

سه عامل سياست زدگي، نبودفرهنگ و تخريب ديگران در حوزه هاي حزبي مختلف، باعث شده تا پيشرفت ها و دستاوردهاي علمي از تيررس نگاه هاي جوامع دنيا خارج شوند.
دستاوردهاي علمي دولت ها، قرباني حزب گرايي/ مسائل سياسي نبايد در گزارش پيشرفت هاي علمي دخيل شوند
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر مظاهر شهراني در گفتگو با خبرنگار علمي اساتيد برتر، با بيان اينکه کم رنگ شدن فرهنگ، امروز به عنوان يک معضل اجتماعي مطرح شده است گفت: فرهنگ، يکي از مسائل مهمي است که هنگام مسئوليت پذيري افراد در جامعه کمتر آن را لحاظ کرده و از اين حيث، گزارش ها و آمار بخش هاي مختلف مسئوليتي به نحو مطلوب ارائه نمي شود.

 
شهراني با بيان اينکه مشکل اساسي دولت هاي در حال فعاليت، بدگويي و ناديده گيري خدمات دولت هاي پيش از خود است خاطرنشان شد: متاسفانه اين معضل در دولت جديد هم به وفور مشاهده شده است، اين گونه برخوردها برخورد انفعالي و ناگريزانه است،  اميد مي رود مسئولان با اصلاح رفتارهاي خود روند روبه رشد علم در کشور را تداوم بخشيده و تلاش خود را متمرکز بر خدمت صادقانه کنند.

 
وي با ابراز اميدواري از روند توليد علم کشور در سال هاي اخير افزود: متاسفانه برخي افراد و نهادها پيشرفت هاي بوجود آمده اخير در کشور را  ناديده گرفته اند و با اغراض سياسي در پي ناچيز شمردن اين دستاوردها هستند.

 
استاد دانشگاه شهرکرد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري (مدظله العالي) مبني بر اين که "نبايد به دنبال کارهاي غربي و رونوشت سازي در زمينه علم بود"، اظهار داشت: از منظر توليد علم و فن آوري، جوانان و دانشمندان ما بايد به نقطه اي از اتکا به خود برسند که خود، الگوي پيشرفت باشند.

وي ادامه داد: اينکه هميشه به دنبال ثبت توليدات علمي درموسسه ها و مجله هاي برتر دنيا اعم از آي اس آي(ISI)  و msl  به دليل مشهوريت باشیم، باعث شده تا برخي دشمنان از اين طريق توليدات ما را جمع آوري کرده و سوء استفاده کنند. بايد به سمت ابتکارات و خلاقيت هاي خود بر اساس معيارهاي فرهنگي خود رفته و به تلاش خود متکي باشند.

شهراني با اشاره به کم بودن ميزان اعتبارات و بودجه هاي دانشگاهي در بخش تحقيق و پژوهش گفت: بانگاهي بر بودجه 5 الي 10 درصدي پژوهش دانشگاه ها، دستاوردهاي بسيار خوب و مطلوبي در اين زمينه از دانشگاهيان ديده شده است،  اين در حالي است که در وزارت آموزش و پرورش هم براي اين امر، رديف مالي قابل توجهي قرار نگرفته است.

اين کارشناس سياسي تصريح کرد: يکي از عوامل خودباختگي کشورها عدم استقبال از دستاوردهاي علمي و فرهنگي کشورهاست و سياست زدگي آفتي خانمان بر انداز براي مباحث مختلف اجرايي و پژوهشي کشور به حساب مي آيد.

مظاهر شهراني گفت: حضرت علي (ع) با وجود اينکه بيش از 25 سال او را از صحنه جامعه کنار زده و حقشان تضييع شده بود، اما اين مقام مذهبي جهان اسلام هيچ گاه راضي نبودند که دولت وقت خود را تضعيف کنند.

وي بيان داشت:  بايد قانون کلاني وجود داشته باشد تا  احزاب و دولت ها با  تعهدهاي شفاهي يا کتبي از ايشان  که گرفته مي شود، از تضعيف و بدگويي ديگر احزاب جلوگيري کنند.

انتهاي خبر/ح
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۴۲:۳۶

29 Dec 2019