۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۱۶۸۸۹
آيت الله استادي:

نقد يک جانبه و ناديده گرفتن نقاط مثبت حزب مقابل، با اسلامي بودن در تعارض است

آيا معيار اسلامي بودن اين است که چپي ها، حرف راستي ها را باطل اعلام کنند و برعکس؟ اسلام همواره سفارش بر حق پذيري کرده است و اعلام مي دارد اگر فرزند خردسالت، حرف حقي زد آنرا قبول کنيم.
نقد يک جانبه و ناديده گرفتن نقاط مثبت حزب مقابل، با اسلامي بودن در تعارض است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتيد برتر، آيت الله رضا استادي نوزدهم مرداد در جمع شرکت کنندکان در طرح تقويت مباني اعتقادي در شهرکرد گفت: اسلام هميشه به دنبال نشانه گرفتن ضعف هاي انسان نبوده، بلکه يادآوري نقاط مثبت را به همديگر سفارش کرده است.

عضو شوراي عالي حوزه علميه قم با بيان ويژگي ها و معيارهاي يک جامعه اسلامي ناب گفت: در جامعه گاه، ديده مي شود آبروي اشخاص در رده هاي بالا و پايين جامعه مورد ضربه واقع مي شود و بازي با حيثيت افراد و مخصوصا کساني که حکم اسلام را بيان و اعمال مي کنند، مورد استهزاء افراد ديگر قرار مي گيرد که از تربيت اسلامي بدور است.

آيت الله استادي در خصوص استقبال مردم از تبليغات کثير افراد، شرکت ها، کالاها و موارد اينچنين اعلام داشت: در هر جامعه اي که حداقل ۷۰درصد مسائل، تحت تاثير تبليغات باشد و در آن مبلغ شناخته نشود، آن جامعه نمي تواند اسلامي باشد.

وي ادامه داد: هجوم مردم، بدون شناخت به يک کالاي پر تبليغ بي بصيرتي و بسيار مضر است از همين رو باعث مي شود که معروف از منکر و حق از باطل نه تنها تشخيص داده نشود، بلکه جايگزين همديگر شوند.

اين استاد حوزه علميه قم بيان داشت: معيار اسلامي بودن يک جامعه، خدمت صادقانه به مردم است، بنابراين اصل همه بايد خادم يکديگر بوده تا اسلام و حکومت اسلامي تداوم داشته باشد.

وي در خصوص عفت و حيا در جامعه تاکيد کرد: هيچ منصفي نمي تواند بپذيرد که خانمي طوري از خانه بيرون بيايد که چشم همگان را به خود جلب کند، از نظر اسلام، زن مسلمان اگر لازم شد که از منزل خارج شود نبايد ديگران را به گناه بيندازد. لازم به ذکر است، حجاب شعبه اي از عفت است در اين خصوص برخي چادري ها با چادر خود بي حجاب هستند.

آيت الله استادي با اشاره به اينکه از لحاظ فرهنگ، در جامعه ما کم کاري انجام شده است گفت: در جامعه اسلامي صداقت حرف اول را مي زند و در اين صورت فرهنگ اسلامي با انصاف و صداقت و عدم خيانت به يکديگر رابطه مستقيمي داشته است.

انتهاي پيام/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۲:۳۰

16 Jan 2020