۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۱۶۸۰۴
مسئول دبیرخانه کانون مساجد استان خبر داد:

920 مسجد و 370 کانون فرهنگی هنری مساجد فعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

هم اکنون ۹۲۰ مسجد و ۳۷۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
920 مسجد و 370 کانون فرهنگی هنری مساجد فعال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد
به گزارش خبرنگار بام ایران خبر حجت‌الاسلام والمسلمین مراد یوسفی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرکرد گفت: مساجد مهمترین پایگاه عبادی و اجتماعی در جامعه اند.

یوسفی افزود: جایگاه مسجد از قداست خاصی برخوردار است خدا مساجد را خانه خود می داند و بهترین بندگانش را خادم این حریم قرار داده است.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت و فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ۹۲۰ مسجد و ۳۷۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان وجود دارد.

وی افزود: ۱۶۰ کتابخانه عمومی و ۹۲ کتابخانه باز و ۲۳ کانون فرهنگی تخصصی و ۳۷ خانه نور در مساجد استان فعالیت دارد.

یوسفی بیان داشت: ۴ کانون در دانشگاه ها، ۱۳ کانون در مصلی ها، ۷ کانون در زندان و ۴ کتابخانه دیجیتال در مساجد استان فعال است.

وی، بزرگداشت ایام مناسبت‌های ملی و مذهبی در طول سال، اجرای برنامه‌ها در دهه کرامت، برگزاری کلاس‌های طرح تابستانی اوقات فراغت در مساجد، برگزاری جشنواره‌های قرآنی و دوره‌های آموزشی با رویکرد سبک زندگی اسلامی و محافل انس با قرآن را از فعالیت‌های این دبیرخانه در استان عنوان کرد.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد کمبود اعتبارات مالی، کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی و کمبود وسایل سمعی و بصری در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری از مشکلات این حوزه دانست.

وی ایجاد ردیف بودجه در اعتبارات دولتی برای کانون‌های فرهنگی هنری و کتابخانه‌های مساجد و افزایش سرانه کانون‌ها و اختصاص بیشتر سهمیه کتاب و تجهیزات کتابخانه‌ای برای مساجد استان را راه حلی برای کاهش این مشکلات بیان کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۳:۲۳

27 Dec 2019