۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۱۶۷۰۵
مدیر عامل یکی از کارخانجات استان:

تبر تیز سود بانکی بر ریشه تولید

کجای دنیا مرسوم است که ۱۵روزه ضرایب سود تسهیلات بانکی ۶الی ۱۲درصد افزایش پیدا کند.
تبر تیز سود بانکی بر ریشه تولید
سیاوش قاسمی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به افزایش ناگهانی سودهای بانکی افزود: روند افزایش سودهای بانکی سبب شده تا کارخانجات به منظور جبران این میزان سود به مردم فشار وارد کنند.

قاسمی شرایط حاکم بر کارخانجات استان را نامناسب توصیف کرد و با بیان این که نقدینگی واحد های تولید ضعیف است خاطر نشان شد: به هیچ عنوان از صنعتگر حمایتی نمی شود و با عمل خود نشان می دهند که ارزشی برای تولید قائل نیستند.

وی میزان تورم را روبه افزایش دانست و تصریح کرد: در شعار، تورم سیر نزولی به خود گرفته است اما در عمل شاهد بالا رفتن روز به روز تورم در کشور هستیم.

این فعال اقتصادی کاهش ضرایب سود تسهیلات بانکی به کارخانجات تولیدی را یکی از راهکاری های مناسب جهت خارج شدن واحدهای تولیدی از رکود برشمرد و اذعان کرد: در صورت ادامه این روند مردم ما نباید انتظار داشته باشند اقتصاد مقاومتی در کشور رونق بگیرد و مشکل بیکاری جوانان حل شود.

قاسمی افزایش تعداد بانک های خصوصی را لطمه زدن به نظام بانکی دانست و عنوان کرد: ایجاد یک رقابت ناسالم بین بانک های خصوصی و دولتی فشار زیادی را به مردم وارد کرده است .

مدیر عامل این کارخانه در پاسخ به این سوال که آیا در مدت دولت آقای روحانی پیشرفتی حاصل شده است، گفت: زمامداران امور باید به گونه ای عمل کنند که فشار از روی مردم برداشته شود این در حالی است که با روی کار آمدن دولت جدید پیشرفتی در کار مشاهده نشده است.

به گفته وی ۷۰ درصد از واحدهای تولیدی استان تعطیل هستند و در صورت ادامه این روند مابقی ۶ ماه دیگر بیشتر دوام نمی آورند.

انتهای خبر/م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۰:۵۴

13 Feb 2020