۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۱۶۵۹۰

افزایش 90درصدی صادرات تعاونی های استان

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از اعطای ۱۲۰میلیارد ریال اعتبار جهت توسعه مشاغل خانگی خبر داد.
افزایش 90درصدی صادرات تعاونی های استان
داوود شیوندی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به بحث اشتغال در استان گفت: یکی از رویکردهای اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گسترش مشاغل خانگی است به همین منظور ۱۲۰میلیارد ریال اعتبار جهت گسترش و بهبود آن در نظر گرفته شده است.

شیوندی افزایش میزان صادرات و توسعه تعاونی ها را یکی دیگر از رویکردهای این اداره برشمرد و تصریح کرد: در سه ماهه سال جاری ۶میلیون دلار کالا از تعاونی های استان به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به سه ماهه سال گذشته ۹۰درصد افزایش داشته است.

وی بالا بردن کیفیت کالاهای تعاونی ها و پیدا کردن بازارهای هدف جدید را از عوامل افزایش این میزان صادرات از استان دانست و اظهار کرد: لوازم خانگی، سیم و کابل و صنایع دستی از جمله کالاهای صادراتی این تعاونی ها هستند که به خارج از مرز های ایران فرستاده می شوند.

شیوندی تعداد تعاونی های استان را ۳هزار و ۵۰۰ تعاونی عنوان کرد و خاطر نشان شد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی لازم جهت تشکیل تعاونی در راستای ایجاد اشتغالی پایدار را دارد.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از اختصاص ۱۱۴میلیارد تومان تسهیلات جهت تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰درصد به استان خبر داد.

وی در پایان با اشاره به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) توسعه تعاونی ها، افزایش بازرسی های کار جهت صیانت از نیروی انسانی، توسعه و تشکل های کارگری و کارفرمایی، نظارت بر اجرائیات طرح ها و انجام آموزش ها به منظور بالا برن ارتقاء سطح بهره وری را از جمله کارهای صورت گرفته در سال جاری بیان کرد.

انتهای پیام/م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۸:۱۹

10 Jan 2020