۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۱۶۲۷۴
گفتگو با امام جمعه شهرکرد:

تقویت پیوندهای اجتماعی ومردمی از اهداف اصلی افطاری 10 هزار نفری در شهرکرد

تقویت پیوندهای اجتماعی ومردمی از مهمترین برکات و آثار اجتماعی افطاری دادن است چراکه سر یک سفره نشستن و با یکدیگر افطار کردن باعث می‎شود تا مردم جامعه دینی نسبت به امور همدیگر حساس و مسئول شوند و مداوم به فکر یکدیگر باشند.
تقویت پیوندهای اجتماعی ومردمی از اهداف اصلی افطاری 10 هزار نفری در شهرکرد
حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: افطاری دادن یکی از سنت‌های حسنه و بسیاری زیبای دین اسلام است که از سوی ائمه معصومین(ع) و بزرگان دین همواره سفارش شده است.

وی افزود: افطاری دادن نه تنها دارای صواب و اجر اخروی است بلکه دارای ابعاد و آثار اجتماعی نیز می‎باشد و برهمین اساس باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن داشت.

نکونام، تقویت پیوندهای مردمی و اجتماعی را از مهمترین برکات و آثار اجتماعی افطاری دادن دانست و گفت: سر یک سفره نشستن و با یکدیگر افطار کردن باعث می‎شود تا مردم جامعه دینی نسبت به امور همدیگر حساس و مسئول شوند و مداوم به فکر یکدیگر باشند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: رفع نیازمندی‌های مردم و تعهد در قبال جامعه از دیگر برکات و اثار این سنت حسنه است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با شب ۲۳ ماه مبارک رمضان، ۱۰هزار مومن روزه‌دار در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد سر یک سفره افطار می‎کنند.

نکونام در ادامه گفت: این برنامه ارزشمند در راستای توجه به توصیه اولیای دین و بهره‌مندی از برکات و آثار اجتماعی افطاری دادن برگزار می‎شود.

وی افزود: این برنامه با همکاری و کمک همه آحاد مردم شهرکرد و با رعایت سادگی و دوری از تشریفات برگزار می‌شود.

نکونام همزمانی برگزاری این طرح با شب 23 ماه مبارک رمضان را بسیار مهم و ارزشمند دانست و تصریح کرد: امید می‎رود به برکت شب قدر و برگزاری این سنت حسنه بیش از پیش مورد عنایت خداوند قرار گیریم.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۳:۰۱

12 Feb 2020