۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۶۲۰۱

راهیابی ۹۶ دانش‌آموز استان به مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از راهیابی ۹۶ دانش‎آموز این استان به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد.
راهیابی ۹۶ دانش‌آموز استان به مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز
افشین امیریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: ۵۴ دانش‎آموز پسر و ۳۲ دانش‌آموز دختر از مدارس استان به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز راه پیدا کردند.

وی افزود: بخش نخست این مسابقات شامل تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، احکام و انشای نماز است که به میزبانی استان خراسان‌ رضوی و شهر مشهد مقدس از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ مردادماه برگزار می‎شود.

امیریان تصریح کرد: برهمین اساس، دانش‌آموزان پسر از ۱۱ تا ۱۶ مرداد ماه و  دانش‌آموزان دختر از ۱۶ تا ۲۱ مردادماه در این مسابقات شرکت می‎کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان با اشاره به بخش دوم این مسابقات، گفت: دومین بخش این مسابقات شامل اذان، مداحی، حفظ و قرائت است که به میزبانی استان آذربایجان‌ غربی از تاریخ ۲۱ مرداد آغاز می‌شود و تا ۳۰ مردادماه ادامه خواهد داشت، به این ترتیب که پسران از ۲۱ تا ۲۶ و دختران از ۲۶ تا ۳۱ مرداد با یکدیگر به رقابت می‎پردازند.

امیریان بر ضرورت توجه به آموزه‌های قرآنی در مدارس تاکید کرد و افزود: سیره عملی پیشوایان دینی بیانگر آن است که توجه به آموزه‌ها و معارف قرآن کریم و تاکید بر آن در جامعه به ویژه در بین دانش‌آموزان، تقویت پایه‌های دینی جامعه را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا برگزاری مسابقات قرآنی در مدارس باعث آشنایی بیش از پیش دانش‌آموزان با این کتاب الهی می‎شود و نقش مهمی در خنثی‌سازی جنگ نرم دشمن دارد.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۲۴:۰۴

27 Dec 2019