۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۱۶۱۰۴

مسجد کانون وحدت‎آفرینی و بصیرت‌افزایی است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: فضای مساجد باید وحدت‌آفرین و مکانی برای دانش‌افزایی و بصیرت‌افزایی باشد.
مسجد کانون وحدت‎آفرینی و بصیرت‌افزایی است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار بام ایران خبر حجت الاسلام عباس نکونام در جمع ائمه جماعات و هیئت امنا و فرماندهان بسیج شهرستان شهرکرد نقش این اقشار را در آشنایی جوانان با معارف و مضامین دینی و اسلامی مهم ارزیابی کرد.

وی با تبیین نقش و جایگاه مسجد به عنوان یکی از ارکان اسلام تصریح کرد: امام علی(ع) می فرماید کسانی که نسبت به مسجد مسئولیت دارند باید طوری برنامه ریزی کنند که کسانی که در مسجد رفت و آمد می کنند خصلت هایی را کسب کنند.

نکونام بیان داشت: اولین ویژگی تجمع متدین این است، فضای مسجد طوری باشد که متدینین از فضای وحدت آفرین مسجد استفاده کنند و بستر و فضایی فراهم شود که مسجد محل آسایش و آرامش دین داران باشد.

نکونام اذعان داشت: مسجد باید محل دانش افزایی باشد و کسانی که وارد مسجد می شوند بر علم و دانششان افزوده شود.

این استاد حوزه و دانشگاه، مسجد را محل بصیرت افزایی دانست و اظهار داشت: مسجد باید کانون تقویت مبانی اعتقادی و کانون افشاگری جریانات انحرافی باشد.

نکونام افزود: مسجد باید علاوه بر محلی برای ذکر و دعا و توسل محلی برای فراگیری درس اخلاق باشد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) بیان داشت: در روز قیامت بیشترین حسنه را برای کسی می نویسند که بستری را فراهم کند برای گرایش مردم به مساجد.

نکونام، خدمت به مسجد را از بالاترین عبادات دانست و تصریح کرد: طبق آیه ۱۸ سوره توبه کسانی به آبادانی مسجد می پردازند که ایمان به خدا و روز قیامت دارند و هر کس به هر شکل در آبادانی و رونق مسجد نقش داشته باشد این آیه شاملش می شود.

وی اظهار داشت: ائمه جماعات نقش فرمانده مسجد را بر عهده دارند و باید در امور مسجد با معتمدین محل، بسیج و هیئت امنا مشورت کنند.

نکونام افزود: هیات امناهای مساجد باید ضمن اینکه باتجربه باشند از همفکری و همکاری قشر جوان هم بهره ببرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۱:۰۸

10 Jan 2020