۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۱۶۰۹۹
عزیزی، نماینده مجلس:

رفع معضل بی‌حجابی نیازمند اقدامات پژوهشی و تحقیقی است

اگر بي حجابي وجود دارد بايد بر روي اين معضل کار پژوهشي و تحقيقي انجام شود و علل رشد بدحجابي شناسايي شود.
رفع معضل بی‌حجابی نیازمند اقدامات پژوهشی و تحقیقی است
به گزارش جهانبین نیوز، حميدرضا عزيزي نماينده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي امروز در گفتگو با خبرنگار مشکات برين در خصوص وضعيت عفاف و حجاب در استان اظهار داشت: وضعيت عفاف و حجاب استان چهارمحال و بختياري به دليل محدوديت هاي جمعيتي و بکر بودن به نسبت، بهتر از استان هاي ديگر است به خصوص در مناطق روستايي و شهرهاي کوچک وضعيت بهتري را شاهد هستيم.

وي افزود: ديدن برخي بدحجابي ها و بي حجابي ها بيشتر در مرکز شهر شايد به دليل ورود مسافران و يا وجود محيط بازتري باشد.

نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: اعتبار فرهنگي که توسط دولت بر اين بحث گذاشته شده به دليل شرايط اقتصادي محدود است.

عزيزي تصريح کرد: بحث عفاف و حجاب ريشه در باورها دارد و افراد بايد به اين باور برسند که حجاب مصونيت و شخصيت است و نشان دهنده تکامل شخص از لحاظ معرفت است.

وي اضافه کرد: در استان ما در بين خانواده ها روي حجاب تعصب وجود دارد که اين نکته خوبي است ولي نبايد تعصب گرا باشيم اگر بي حجابي وجود دارد بايد بر روي اين معضل کار پژوهشي و تحقيقي انجام شود و علل رشد بدحجابي شناسايي شود.

عزيزي گفت: جنگ دشمن با ابزارهاي نرمي مثل ماهواره يکي از راه هاي ترويج بدحجابي و بي حجابي است که در اين بين نقش خانواده براي مقابله بسيار مهم است.

نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر لزوم تقويت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه گفت: برخورد ظاهري و صوري و پليسي با اين افراد تاثير آن چنان مهمي ندارد چون موردي است ما بايد ببينيم افراد چه ضعف ها و کمبودي را مي بينند که با ظاهر غير اسلامي و نامتعارف وارد جامعه مي شوند اين علت بايد ريشه يابي شود و با آن برخورد اساسي نمود.

عزيزي با اشاره به اين موضوع که حجاب فقط مربوط به زنان نيست، اظهار داشت: بايد الگوسازي کنيم و الگوهاي خوب و موفق که با حجاب به دليل سلامت نفس به موفقيت رسيده اند به مردم معرفي شوند. انسان با حجاب نه تنها مصون است بلکه آرامش دارد و همين علت باعث پيشرفتش مي شود و در جامعه سلامت است.

وی تصریح کرد: بايد مباني ديني را خوب روشن کنيم، نبايد زور در آن وجود داشته باشد با انجام کار فرهنگي و ديني بايد مشخص شود باور اعتقادي و قلبي نسبت به اين موضوع وجود دارد.

نماینده مردم اردل در مجلس شورای اسلامی در پايان با اشاره به دهه اول انقلاب اظهار داشت: در آن زمان ما براي انجام کار فرهنگي هزينه زيادي نداشتيم ولي مردم بر اين باور بودند که حجاب به سلامت خانواده و جامعه کمک مي کند و به آن اعتقاد داشتند و اين بود که اين انقلاب عظيم فرهنگي به پيروزي رسيد.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۴:۳۶

26 Feb 2020