۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۱۶۰۵۵
امام جمعه بن:

بى‏ تفاوتى نسبت به فقر فقیران نشانه تكذيب دين است‏

همه خود را براى مبارزه با فقر و مجاهدت در راه ستردن غبار محروميت از چهره محرومان و مستضعفان موظف بدانند، اين مبارزه، يك وظيفه همگانى است.
بى‏ تفاوتى نسبت به فقر فقیران نشانه تكذيب دين است‏
به گزارش جهان بین به نقل از زنگ خبر، خطيب نماز جمعه بن در آستانه ميلاد کريم اهل بيت (ع) با تبريک این میلاد گفت: يكى از نشانه‏ هاى تكذيب دين اين است كه انسان در مقابل فقر فقيران و محرومان بى تفاوت باشد و احساس مسؤليت نكند.

وی افزود: در آيات قرآن مى‏ خوانيم: «أ رأيت الّذى يكذّب بالدّين. فذلك الّذى يدعّ اليتيم و لا يحضّ على طعام المسكين» در ماه رمضان، به بركت روزه، طعم گرسنگى و تشنگى و نرسيدن به آنچه اشتهاى نفس انسان است را درك كرديم و چشيديم واين بايد ما را به احساس مسئوليتى كه اسلام در قبال مسأله مهم فقر و فقير بر عهده ما نهاده، نزديك كند.

غضنفری اظهار کرد: يكى از درس هاى بزرگ ماه رمضان كه در خلال دعا و روزه و تلاوت قرآن در اين ماه بايد آن‏ را فرا بگيريم و استفاده كنيم، اين است كه با چشيدن گرسنگى و تشنگى، به فكر گرسنگان و محرومان و فقرا بيفتيم. در دعاى روزهاى ماه رمضان مى‏ گوييم: «اللّهم اغن كلّ فقير اللّهم اشبع كلّ جائع اللّهم اكس كلّ عريان»، اين دعا فقط براى خواندن نيست، براى اين است كه همه براى مبارزه با فقر تلاش کنند.

امام جمعه بن با اشاره به در پيش رو بودن ليالي قدر، گفت: شب هاى قدر را قدر بدانيد و براى مسائل كشور، خودتان و كشورهاى اسلامى دعا كنيد و به خانه خدا، مسجد برويد و به بركت امام زمان از خداى متعال خواسته ‏هايتان را بگيريد.

غضنفری با اشاره به سالروز کشتار مردم در مسجد گوهرشاد، افزود: عفاف و حجاب آن چنان فوايد آشكار فطرى و الزامات دينى دارد كه بعيد به نظر مى‏ رسد کسي در ضرورت آن ترديد کند؛ اما چرا در مقام عمل اين‏ همه اختلاف و ترديد وجود دارد؟ ترديدى كه انعكاس آن در بين دختران و زنان و حتى پسران و مردان جامعه حيرانى و سرگردانى ايجاد كرده است.

وی تصريح کرد: يكى از فوايد و آثار مهم حجاب در بعد فردى، ايجاد آرامش روانى در افراد جامعه است. در سايه رعايت عفاف، زن با شهامت هرچه تمام‏ تر به وظيفه خود مشغول مى شود و خطرى از ناحيه اجتماع متوجه وى نمى ‏شود.

غضنفری افزود: با بدحجابى، روابط آزاد و نامشروع جامعه را فرا مى ‏گيرد و به همان نسبت كانون خانواده‏ ها سست شده و آمار ازدواج كاهش مى‏ يابد و ازدواج‏ هاى گذشته هم به جدايى و طلاق منجر مى‏ شود. بنابراين وجود خانواده سالم و مستحكم در گرو گسترش فرهنگ حجاب است.

وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در جمع کارگزاران دولت گفت: هدف استكبار، ايجاد اختلال در نظام محاسباتى و دستگاه محاسباتى کشور است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۴:۴۸

20 Jan 2020