۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۱۶۰۱۲
رئیس اداره تنظیم بازار صنعت، معدن و تجارت استان:

عدم تشکیل گروه صنفی سبب ورود واسطه گران به بازار هلو شده است

عدم تشکیل گروه صنفی در بین باغداران سبب ورود واسطه گران به بازار این محصول پر ارزش شده، به گونه ای که این افراد هلو را به قیمت ارزان از کشاورز زحمت کش خریداری و در سایر استان ها با قیمت بالا به فروش می رسانند.
عدم تشکیل گروه صنفی سبب ورود واسطه گران به بازار هلو شده است
مجید بیاتی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: ایران با تامین ۸ درصد از هلوی جهان در رتبه ششم قرار گرفته است که در سال های گذشته از ۶۰۰هزار تن برداشت هلو توانست ۹ هزار تن از آن را صادر کند.

بیاتی افزود: استان ما با تولید بیش از ۳۸ هزار تن هلو در رتبه ششم کشور قرار دارد این در حالی است که متاسفانه صادرات این محصول از استان صورت نمی گیرد.

وی توسعه باغات شهرستان های بن و سامان را عامل افزایش تولید این محصول در استان برشمرد و اظهار کرد: عدم تشکیل گروه صنفی در بین باغداران سبب ورود واسطه گران به بازار این محصول پر ارزش شده، به گونه ای که این افراد هلو را به قیمت ارزان از کشاورز زحمت کش خریداری و در سایر استان ها با قیمت بالا به فروش می رسانند.

رئیس اداره تنظیم بازار صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به این که ۳۰درصد محصولات باغات هلوی استان ضایع می شوند اظهار کرد: بسته بندی نامناسب، استفاده نکردن از روش های نگه داری نوین و نبود کارخانجات تبدیل به فرآورده باعث شده تا کشاورزان ما خسارت زیادی را متحمل شوند.

بیاتی ارائه تسهیلات بانکی به صادر کنندگان، حمایت از سرمایه گذاران صنایع تبدیلی، اعطای تسهیلات و تشویق سرمایه گذاران جهت تولید سبد مورد نیاز کشاورزان، آموزش روستاییان به عنوان مهم ترین تولید کنندگان هلو و استفاده از فناوری های روز جهان جهت نگهداری محصولات را از جمله برنامه ها در جهت کاهش میزان خسارت برشمرد.

انتهای پیام/م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۰۳:۲۳

16 Jan 2020