۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۱۶۰۱۱
گفتگوبا استاددانشگاه:

مردم منتظر نرخ تورم 10 تا 20 درصدی باشند!

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تحریم،چاپ پول بدون پشتوانه توسط بانک مرکزی و پرداخت یارانه ها را سه عامل افزایش تورم در ایران دانست.
مردم منتظر نرخ تورم 10 تا 20 درصدی باشند!
دکتر جمشید پیک فلک در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به تورم 30 درصدی سال ۹۱ گفت: تورم به وجود آمده درسال های گذشته را نمی توان به یک باره به نرخ جهانی برسانیم.

پیک فلک با بیان میزان ۳۰درصدی تورم در کشور ادامه داد که:اقدامات کاهش تورم از سوی دولت از نظر عمومی در حد انتظار نیست ولی با توجه به شرایط اقتصادی کنونی از لحاظ منطقی این میزان کاهش قابل قبول است.

وی میزان ۳درصد تورم بین المللی را انگیزه ای برای افزایش تولد برشمرد و خاطر نشان شد: اگر دولت با این روند پیش رود تا دو سال آینده ما شاهد تورم۱۰ الی ۲۰ درصد در کشور خواهیم بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بلوکه شدن پول نفت ایران به دلیل تحریم و چاپ پول بدون پشتوانه بانک مرکزی به منظور تامین کمبود بوجه مسکن مهر و یارانه ها سبب افزایش نقدینگی و بی ارزش شدن پول در کشور گردید و در نهایت تورم را روز به روز بیشتر کرد.

پیک فلک؛ مذاکرات ژنو ، تزریق کمتر نقدینگی به بازار و علمی تر عمل کردن دولت را عامل کاهش نرخ تورم در کشور دانست و اذعان کرد: دولت باید بدون ایجاد یک تنش در جامعه برخی از افراد بی نیاز را از گردونه یارانه ها حذف کند تا ملزم به چاپ پول نباشد.

وی ضربه خوردن کارگاه های تولیدی را یکی از آسیب های کاهش روند تورم در کشور برشمرد و گفت: چگونگی ونحوه عملکرد دولت در کاهش تورم می تواند میزان آسیب ناشی از این اقدامات را کاهش دهد.

پیک فلک با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی اذعان کرد: یکی از راه های کاهش تورم در کشور نگاه به ظرفیت های داخل کشور است این در حالی اتفاق می افتد که بستر های لازم برای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در داخل فراهم شود.

انتهای پیام/م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۱:۱۵

10 Jan 2020