۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۱۵۸۶۰

فعاليت هاي تند سياسي، حرکت علمي دانشگاهي را متوقف مي کند

کارشناس مسائل سياسي و استاد دانشگاه فني و حرفه اي گفت: نگاه مقام معظم رهبري به دانشگاه ها، استفاده از ظرفيت هاي مديريت جهادي اساتيد است و چنانچه دانشگاه ها مکاني براي تنش هاي سياسي شوند، از حرکت علمي دور خواهند شد.
فعاليت هاي تند سياسي، حرکت علمي دانشگاهي را متوقف مي کند
به گزارش جهان بین نیوز، رضا جمشيدي خيرآبادي در گفتگو با خبرنگار اساتيد برتر گفت: نگراني مقام عظماي ولايت از حرکت علمي دانشگاه ها بسيار به جا و منطقي است چرا که آرامش سياسي در دانشگاه ها به دور از سياسي کاري ها، پيش از پيش براي پيشبرد اهداف علمي کشور مورد نياز است.

جمشيدي افزود: رشد علمي و بالندگي آغاز شده در دانشگاه ها به دليل وجود اساتيد شايسته با بينش و آگاهي بالا در حال تحقق است و دانشگاه هاي ايران در صورتي به پيشرفت مي رسند که از مربيان و اساتيد نمونه و الگو استفاده نمايند.

وي با بيان اينکه، مقام معظم رهبري (مدظلهالعالي) در فرمايشات خود در جمع اساتيد کشور، تأثيرگذاري ويژه «سخن، رفتار و منش استادان» بر دانشجويان را از ويژگي هاي اساتيد الگو دانستند، افزود: از آنجا که سهم بالايي از جامعه ايران را دانشجويان شامل مي شوند، مديريت جهادي و جهاد مديريتي در عرصه علم آموزي و انتقال مفاهيم صحيح زندگي و تربيت اسلامي از عمده وظايف اساتيد در دانشگاه هاست.

اين استاد دانشگاه بيان داشت: مسولين بايد همپاي نخبگان و اساتيد دانشگاه ها براي تداوم" ايران مستقل "حرکت کنند چرا که اساتيد به عنوان ابزار ترسيم کننده آينده و قشري که خط مشي عرصه هاي مختلف را به نمايش در مي آورند، موثر و با اهميت هستند.

رضا جمشيدي اظهار داشت: اگر فضاي دانشگاهي ما از مسير علم فاصله گيرد و در هياهوي سياسي بازي ها قدم بردارد، ديري نيست که ارزش و اعتبار خود را به عنوان يک بستر علمي از دست مي دهد و اين فضاي علمي که پس از سالها زحمت و مجاهدت و حرکت در مسيري سخت، به نيمه راه رسيده است، دچار وقفه يا توقف شود.

انتهاي خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۰:۱۵

14 Feb 2020