کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فعاليت هاي تند سياسي، حرکت علمي دانشگاهي را متوقف مي کند

14 تير 1393 ساعت 13:43

کارشناس مسائل سياسي و استاد دانشگاه فني و حرفه اي گفت: نگاه مقام معظم رهبري به دانشگاه ها، استفاده از ظرفيت هاي مديريت جهادي اساتيد است و چنانچه دانشگاه ها مکاني براي تنش هاي سياسي شوند، از حرکت علمي دور خواهند شد.


به گزارش جهان بین نیوز، رضا جمشيدي خيرآبادي در گفتگو با خبرنگار اساتيد برتر گفت: نگراني مقام عظماي ولايت از حرکت علمي دانشگاه ها بسيار به جا و منطقي است چرا که آرامش سياسي در دانشگاه ها به دور از سياسي کاري ها، پيش از پيش براي پيشبرد اهداف علمي کشور مورد نياز است.

جمشيدي افزود: رشد علمي و بالندگي آغاز شده در دانشگاه ها به دليل وجود اساتيد شايسته با بينش و آگاهي بالا در حال تحقق است و دانشگاه هاي ايران در صورتي به پيشرفت مي رسند که از مربيان و اساتيد نمونه و الگو استفاده نمايند.

وي با بيان اينکه، مقام معظم رهبري (مدظلهالعالي) در فرمايشات خود در جمع اساتيد کشور، تأثيرگذاري ويژه «سخن، رفتار و منش استادان» بر دانشجويان را از ويژگي هاي اساتيد الگو دانستند، افزود: از آنجا که سهم بالايي از جامعه ايران را دانشجويان شامل مي شوند، مديريت جهادي و جهاد مديريتي در عرصه علم آموزي و انتقال مفاهيم صحيح زندگي و تربيت اسلامي از عمده وظايف اساتيد در دانشگاه هاست.

اين استاد دانشگاه بيان داشت: مسولين بايد همپاي نخبگان و اساتيد دانشگاه ها براي تداوم" ايران مستقل "حرکت کنند چرا که اساتيد به عنوان ابزار ترسيم کننده آينده و قشري که خط مشي عرصه هاي مختلف را به نمايش در مي آورند، موثر و با اهميت هستند.

رضا جمشيدي اظهار داشت: اگر فضاي دانشگاهي ما از مسير علم فاصله گيرد و در هياهوي سياسي بازي ها قدم بردارد، ديري نيست که ارزش و اعتبار خود را به عنوان يک بستر علمي از دست مي دهد و اين فضاي علمي که پس از سالها زحمت و مجاهدت و حرکت در مسيري سخت، به نيمه راه رسيده است، دچار وقفه يا توقف شود.

انتهاي خبر/ح


کد مطلب: 15860

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/15860/فعاليت-هاي-تند-سياسي-حرکت-علمي-دانشگاهي-متوقف-مي-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir