۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۱۵۲۸۳

مالکی: نیازی به اعلام وضعیت فوق‌العاده نیست

نخست وزیر عراق با قدردانی از شبکه‌هایی که گستردگی توطئه ضد این کشور را درک کرده و از عراق حمایت کردند، تأکید کرد که این کشور نیازی به اعلام وضعیت فوق العاده ندارد.
مالکی: نیازی به اعلام وضعیت فوق‌العاده نیست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "نوری مالکی" در بازدید از مقر تیپ ۱۷ ارتش در جنوب بغداد گفت: قانون امنیت ملی در حال اجرا است و ما به چیزی تحت عنوان اعلام وضعیت فوق العاده نیازی نداریم.

وی با تأکید بر ضرورت پایبندی همه طرفها به قانون اساسی، افزود: حاکمیت، امنیت و وحدت عراق خط قرمز است و اجازه نمی دهیم به این خط قرمز تعرض شود.

مالکی اظهار داشت: این توطئه سیاه که در موصل طرح ریزی شد، باید با خون خائن‌ها پاک شود.

نخست وزیر عراق گفت: وضعیت نینوا ادامه نخواهد یافت و دریایی از مردان به سوی این منطقه برای پایان دادن به این اوضاع روانه خواهد شد.

نوری مالکی تأکید کرد: اکنون مشخص شده است که این توطئه در چه کشورهایی طرح ریزی شده، و سیاستمداران و افسران خائن را شناختیم؛ ما این موضوع را فاش خواهیم کرد و برای پاکسازی عراق از آنها تلاش می کنیم.

مالکی خاطرنشان کرد: فتوای جهاد کفایی به معنای آن است که ما به جهاد پایبندیم، و کسانی که مواضع طایفه گرایانه دارند مدعی هستند که این فتوا ضد اهل تسنن است .. این درحالی است که فتوای مرجعیت برای اتحاد و نجات عراق است.

مالکی گفت: رسانه‌های کثیف که از سوی برخی کشورها حمایت می‌شوند در حال دروغ پراکنی هستند و برخی از آنها اینگونه تبلیغات می‌کنند که فرایند سیاسی در عراق به پایان رسیده است.

وی افزود: موصل سقوط نکرده است، بلکه این سیاستمداران مزدور هستند که ساقط و رسوا شده‌اند.

مالکی تأکید کرد: جنگ ما ضد تروریسم طولانی است .. در موصل هیچ‌کس توقع نداشت سربازان یا افسرانی سلاح خود را زمین بگذارند.

وی هشدار داد: همه کسانی که سلاح خود را زمین گذاشتند با مجازاتهایی تا حد اعدام مواجه خواهند شد.

نخست وزیر عراق از افسران و سربازان خواست هر کسی را که در وظیفه خود کوتاهی می کند دستگیر کنند.

مالکی همچنین از رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای که گستردگی توطئه را درک کرده و در کنار عراق ایستادند قدردانی و تمجید کرد.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۲:۳۰

29 Dec 2019