۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۱۵۲۴۳

چهارمحال و بختیاری در پرورش ماهیان سردآبی رتبه اول کشور را دارد

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: استان با تولید ۱۹ هزار تن ماهی سردآبی رتبه اول کشور را در تولید ماهیان سردآبی داراست.
چهارمحال و بختیاری در پرورش ماهیان سردآبی رتبه اول کشور را دارد
به گزارش جهانبین نیوز، رستم غیبی اظهار کرد: این استان در تولید تعدادی از محصولات کشاورزی از بهترین های کشور محسوب می شود.

غیبی افزود: علاوه بر ماهیان سردآبی استان از نظر تولید بادام از نظر کیفیت و کمیت رتبه اول کشور را داراست و بادام از محصولات اختصاصی این استان است و سالانه ۲۲ هزار تن بادام از انواع مختلف در چهارمحال و بختیاری تولید می شود.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری با تولید ۵۵۰۰ تن قارچ خوراکی مقام پنجم کشور را دارد.

وی اذعان داشت: استان با تولید ۱۱ هزار تن گردو رتبه نهم، ۳۹ هزار تن هلو رتبه ششم، ۱۷۰ هزار تن سیب زمینی رتبه دهم، ۳۰ هزار تن گوشت قرمز رتبه سیزدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

غیبی اظهار داشت: یکی از عوامل صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف آب و افزایش راندمان کشاورزی استفاده از شبکه های تحت فشار آبیاری است که استان چهارمحال و بختیاری در اجرای شبکه های نوین آبیاری رتبه سوم کشور را داراست.

وی افزود: ۴۴ هزار و ۲۷۹ هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا و تحویل بهره برداران گردید و ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان یکپارچه سازی و ۲۰۰۰ کیلومتر قنوات لایروبی شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بیان داشت: در سال ۹۲-۹۳، ۲۴۳ طرح با مبلغی بالغ بر ۵۶۳ میلیون ریال جهت دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

غیبی خاطر نشان کرد: در سال ۹۲-۹۳ با اجرای ۴۸ پروژه با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال زمینه اشتغال ۱۱۴۴ نفر در استان فراهم شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۹:۴۰

31 Dec 2019