۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۱۴۸۲۲

برگزاری نخستین نشست ادواری استانداران چهارمحال وبختیاری درشهرکرد

جمعی از استانداران سابق چهارمحال و بختیاری در سفری دوروزه با حضور در شهرکرد، به بررسی و رفع مشکلات این استان پرداختند.
برگزاری نخستین نشست ادواری استانداران چهارمحال وبختیاری درشهرکرد
به گزارش خبرنگار جهان بین نیوز، تعداد 14 نفر از استانداران سابق چهارمحال و بختیاری صبح امروز با حضور در استانداری و استقبال استاندار فعلی، برای شرکت در نشست ادواری این استان آماده شدند.

در این نشست، که در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد، حسین طاهری، دبیر مجمع استانداران ادوار کشور با اشاره به اینکه این مجمع همانند NGO ها ست و  ثبت رسمی از طریق هیئت دولت شده است، گفت: هم اکنون بیش از 220استاندار فعلی و سابق در این مجمع نام نویسی و سازماندهی شده اند.

وی، هدف از تشکیل این  مجمع را، استفاده از تجربیات استانداران سابق برای رشد و پیشرفت استانها دانست.

طاهری با بیان اینکه در استان ها، کمیسیون تخصصی با این نام تشکیل شده است، ادامه داد: در این کمیسون ها اعضای مجمع، در راستای پیگیری سیاست های توسعه همه جانبه استان ها در محورهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و تجربه ها رایزنی می کنند.

وی بیان داشت: این مجمع که از ابتدای تشکیل با فراز و نشیب‌های بسیاری روبرو بوده در دولت یازدهم فعال‌تر شده و از شهریو سال گذشته تاکنون 12 کمیته استانی در استان ها تشکیل داده است.

نگاهی به تاریحچه استانداران چهارمحال و بختیاری از ابتدای انقلاب تا امروز

در سه دهه گذشته استانداران مختلفی در این استان مشغول خدمت به مردم بوده اند.

در آخرین روزهای سال ۵۷ عباس ظریف از سوی دولت موقت به عنوان نخستین استاندار چهارمحال وبختیاری پس از پیروزی انقلاب انتخاب شد.

عبدالوهاب طالقانی دومین استاندار چهارمحال و بختیاری بود ، او که مدرک دکترا داشت وبه مدت شش ماه در پست مدیریتی ارشد استان انتخاب شد.

پس از او، در هشتم شهریورماه سال ۵۸ مرتضی آزاده سومین استاندار چهارمحال و بختیاری پس از انقلاب اسلامی لقب گرفت، که تنها به مدت یک ماه در این پست فعالیت کرد و در این زمینه کمترین زمان مدیریتی در پست استانداری این استان را به خود اختصاص داد.

نام احمددهرتیاشˈ به عنوان چهارمین استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح شد، که او نیز دو ماه پس از انتصاب، به کار مدیریتی خود در این پست خاتمه داد.

ˈمهدی استکی پنجمین استاندار چهارمحال وبختیاری نیز در بیستم دی ماه ۵۸به مدت دو ماه به عنوان استاندار این استان فعالیت کرد.

ˈ احمدرضا کاظمی ۲۵اسفندماه سال ۵۹به مدت دو ماه استاندار چهارمحال وبختیاری شد که او نیز پست استانداری را در سال ۶۰ به ˈ عنایت الله اسنائی جهرمی  تحویل داد.

عنایت الله اسنایی جهرمی نیز به مدت ۹ ماه به عنوان استاندار چهارمحال وبختیاری فعالیت کرد.

ˈنصرت الله شادنوش از سال ۱۳۶۰به مدت ۲۸ماه در راس مدیریتی استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفت و بعد از او ˈعلی اصغر گرانمایه پور ˈبه عنوان با سابقه ترین استاندار چهارمحال و بختیاری با ۵۲ماه فعالیت در سال ۶۳به پست استانداری رسید.

علی اصغر گرانمایه پور متولد کاشان بود که پس از استانداری چهارمحال و بختیاری درپست های دیگر فعالیت خود را پیگیری کرد و او یکی از با سابقه ترین استانداران این استان به حساب می آید.

پس از او نیز دولت وقت ˈغلامعلی سفید ˈ از اهالی یزد را به عنوان استاندار چهارمحال وبختیاری انتخاب کرد که او نیز پنج ماه در راس استانداری چهارمحال وبختیاری قرار گرفت.

ˈ عباس رضایی ˈ در سال ۱۳۶۸به عنوان استاندار دهم در چهارمحال وبختیاری انتخاب شد که پس از ۱۴ماه در این سمت جای خود را به ˈ محمود اسلامیانˈ در سال ۶۹داد.

محمود اسلامیان به عنوان یکی از مدیران صنعتی کشور در راس مدیریت چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

او در سال ۷۱پس از ۲۷ماه از پست مدیریتی استانداری چهارمحال وبختیاری جدا شد و به عنوان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تا سال های بعد فعالیت داشت.

در سال ۷۱ از سوی دولت وقتˈسیدعلی نکویی زهراییˈ به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری انتخاب شد که پس از ۲۳ماه به وزارت کشور رفت و در یکی از پست های مدیرکلی در وزارت کشور مشغول فعالیت شد.

پس از او ˈعبدالله کوپاییˈ در سال ۷۳به مسند استانداری چهارمحال و بختیاری رسید و او نیز ۲۴ماه در این پست انجام وظیفه کرد تا در نهایت به جمع مدیران وزارت کشور پیوست.

سال ۷۵ از سوی هیات دولت ˈعلی مبینی دهکردی ˈ به عنوان نخستین استاندار بومی چهارمحال و بختیاری انتخاب و منصوب شد.

مبینی دارای مدرک کارشناسی کشاورزی بود و پس از فراغت از دوره پنجم نمایندگی مجلس شورای اسلامی، به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری فعالیت کرد.

او متولد شهرکرد بود و به مدت ۱۶ماه در این سمت فعالیت کرد که پس از خاتمه پست استانداری، به یکی از کمیسیون های تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام پیوست.

پس از آن ˈسیدصفدر حسینی ˈ به عنوان پانزدهمین استاندار چهارمحال و بختیاری در دوره اصلاحات فعالیت خود را آغاز کرد.

حسینی متولد ایذه بود و با مدرک دکترای اقتصادی در راس مدیریتی این استان قرار گرفت و با ۳۲ماه خدمت در پست استانداری چهارمحال و بختیاری به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی انتخاب شد و پس از آن به عنوان وزیر امور اقتصاد و دارایی منصوب شد.

سال ۱۳۷۹ نیز ˈعبدالمحمد زاهدی ˈ متولد شهرستان بروجرد به عنوان استاندار چهارمحال وبختیاری مشغول فعالیت شد و با ۳۵ماه خدمت در پست استانداری به عنوان استاندار مرکزی منصوب و چهارمحال وبختیاری را ترک کرد.

پس از او ˈمحمود زمانی قمیˈ در پنجم تیرماه سال ۸۲ به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

زمانی قمی سابقه استانداری استان ایلام را پیش از آن در کارنامه خود داشت به مدت ۲۷ماه در پست استانداری چهارمحال وبختیاری فعالیت کرد.

با روی کار آمدن دولت نهم دومین مدیریت بومی بر مسند استانداری تکیه زد و از سوی هیات دولت ˈرجبعلی صادقی سفیددشتیˈ به عنوان استاندار این استان معرفی شد و این استاندار به عنوان با ثبات ترین استاندار بومی از نظر دوران خدمت در استان، به مدت ۵۵ماه در پست مدیریت ارشد استان فعالیت کرد.

صادقی به عنوان استاندار بومی تا پیش از دولت نهم در دولت های گذشته نیز با سمت معاون عمرانی و مدیرکل صنایع نیز فعالیت داشت و تنها استاندار بومی بود که توانست در دو دولت به عنوان استاندار چهارمحال وبختیاری فعالیت کند.

اما دولت دهم ˈعلی اصغر عنابستانی ˈ را به عنوان بیستمین استاندار چهارمحال وبختیاری منصوب کرد، عنابستانی از سی ام فروردین فعالیت خود را در این سمت آغاز کرد.

ˈعلی اصغر عنابستانیˈ متولد سال ۱۳۵۰ شهرستان سبزوار استان خراسان بود که به عنوان یکی از جوان ترین مدیران کشور در راس مدیریت چهارمحال و بختیاری قرار گرفت. کارنامه فعالیت استانداران، نشان می دهد که حدود ۸۰ درصد از استانداران با مدرک کارشناسی و مهندسی، هشت درصد با مدرک دکترا و ۱۲درصد با مدرک کارشناسی ارشد در این پست فعالیت داشته اند.

کمترین دوره خدمت در پست استانداری با یک ماه درسال ۵۸ رخ داد و بیشترین دوران خدمت مدیریتی استاندار نیز با ۵۵ ماه در دولت نهم و دهم در چهارمحال وبختیاری شکل گرفت.

در این بین، حدود ۵۰ درصد استانداران چهارمحال وبختیاری متولد استان اصفهان بوده و یا محل تحصیل آنها در استان اصفهان بوده است و چهار درصد نیز بومی چهارمحال و بختیاری بوده اند.(مرجع:ایرنا)

انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۴:۰۲

1 Feb 2020