۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸
کد مطلب : ۱۴۷۷۷

هر وقت ما از قرآن فاصله گرفته‌ایم، سیلی خورده‌ایم

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: هر وقت ما از قرآن فاصله گرفته‌ایم، سیلی خورده‌ایم و یکی از راه‌های مهجوریت قرآن این است که با معانی الفاظ بازی می‌شود.
هر وقت ما از قرآن فاصله گرفته‌ایم، سیلی خورده‌ایم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  مشکات برین، حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در جمع مردم شهرکرد به مناسبت روز مبعث به معرفی تعدادی از ویژگی‌های پیامبر (ص) پرداخت و افزود: ایشان به عنوان پیامبری که نام و نشان‌شان در تورات و انجیل آمده خاتم پیامبران است، به معراج رفته، دارای خلق عظیم است، نزدیک‌ترین مقام قرب خداوند را دارد.

وی افزود: قرآن بزرگترين معجزه پيامبر است كه حفظ آن واجب است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با تاکید بر ضرورت محور قرار دادن قرآن در جامعه خاطرنشان کرد: قرآن باید به عنوان محور قرار بگیرد، شب قدر شب نزول قرآن کریم است، اما در این ایام در کدام مسجد تفسیر قرآن صورت می گیرد؟ تفسیر قرآن باید در مساجد رونق بگیرد.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: اهل منبر و خطابه باید بخشی از سخنرانی خود را به تفسیر قرآن اختصاص دهند و این مساله را در رسانه ملی مورد تاکید قرار می دهیم تا مردم نیز از اهل منبر بخواهند که نیمی از وقت سخنرانی خود را به تفسیر آیات قرآن اختصاص دهند.

حجت الاسلام قرائتی اظهار داشت: در همه مساجد در شب قدر دعای شریف جوشن كبیر و عزاداری و مراسم قرآن سر گرفتن بحمدالله برگزار می شود اما در شب قدر كه شب نزول قرآن است تفسیر رنگی ندارد.

وی با اشاره به آب و هوای خوب استان چهارمحال و بختیاری و اینکه در استانهای کوچک کار فرهنگی بهتر انجام می شود، اعلام کرد: به شکرانه این نعمت خدادادی امید است که در آینده با تلاش مسئولین استانی و بهره گیری از امکانات، در این استان شاهد وجود جوانانی باشیم که مفسر قرآن باشند.

این مفسر قرآن بیان کرد: باید بخشی از بودجه ها، مدارس، نيروها و درس های حوزوی صرف تربيت مفسر شود. به اميد روزی كه در هر منطقه ای دانشمندی قصه های قرآن را برای كودكان و بزرگان ما تحليل كند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله کنترل جمعیت اشاره کرد و گفت: زمانی که موضوع کنترل جمعیت مطرح شد، اساتید زیادی با من تماس گرفتند که در تلویزیون در رابطه با این موضوع صحبت کنم، گفتم اگر یک آیه‌ای در این زمینه در قرآن پیدا کردید من صحبت می‌کنم.

وی افزود: هر وقت ما از قرآن فاصله گرفته‌ایم، سیلی خورده‌ایم و یکی از راه‌های مهجوریت قرآن این است که با معانی الفاظ بازی می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان شد: یکی از بزرگترین دروغ‌های عالم این است که برخی تصور می‌کنند تعداد کم بچه‌های خانواده، دلیل بر ادب آنها است این در حالی که برخی خانواده‌ها با داشتن دو فرزند هم شاهد رفتارهای ناشایست فرزندانشان هستند.

پایان پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۷:۴۲

28 Dec 2019