۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۱۴۷۴۰

مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) در اردل برگزار شد

مراسم سوگواری شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) دیشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حضرت ابالفضل (ع) شهر اردل برگزار شد
مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) در اردل برگزار شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، حجت الاسلام قلی زاده دیشب در جمع مردم ولایتمدار و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارات اردل با بیان اینکه اندیشه سیاسی امام موسی کاظم(ع) بر پایه صبر و استقامت استوار بود، اظهار کرد: این دو عنصر مهم راهبرد اصلی آن امام همام برای مبارزه با حاکمان جبار آن دوران بود.
قلی زاده افزود: بهره‌گیری از خصوصیات عرفانی و اخلاقی این امام بزرگوار ضامن سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها است و امام موسی بن جعفر(ع) با کنیه‌های ابو ابراهیم، ابوالحسن، ابوالحسن اول، ابوالحسن ماضى، ابوعلى و ابواسماعیل و القاب کاظم، صابر، صالح، امین و عبدالصالح در میان شیعیان به «باب الحوائج» معروف است.
وی با اشاره به اینکه امام کاظم(ع) در هفتم ماه صفر سال ۱۲۸ هجرى در ابواء که منطقه‏‌اى در میان مکه و مدینه در سرزمین حجاز عربستان سعودى کنونى متولد شد، تصریح کرد: ایشان از زمان شهادت پدرش، امام جعفر صادق(ع)، در شوال ۱۴۸ هجرى تا رجب سال ۱۸۳ هجرى، به مدت ۳۵ سال در منصب امامت شیعیان قرار داشت و در ۲۵ رجب سال ۱۸۳ هجرى، در سن ۵۵ سالگى، به‏‌وسیله زهرى که در زندان سندى بن شاهک به دستور هارون‌الرشید به آن حضرت خورانیده شد به شهادت رسید.
امام جماعت مسجد حضرت ابالفضل(ع) اردل یادآور شد: مدفن آن امام شریف در مکانی به نام مقابر قریش در بغداد سرزمین عراق که هم‌اکنون به «کاظمین» معروف است، زیارتگاه عاشقان اهل بیت(ع) است.
ایشان با یادآوری این نکته که امام موسى کاظم(ع) در عصر خلافت منصور عباسى به مقام امامت رسید، عنوان کرد: از آن زمان تا سال ۱۸۳ هجرى، سال وفات آن حضرت، چندین بار توسط خلفاى عباسى دستگیر و زندانى شد.
قلی زاده ادامه داد: جوانان با مطالعه زندگی‌نامه امام کاظم(ع) از صبر ایشان در برابر مشکلات زندگی الگو بگیرند تا بتوانند مشکلاتشان را آسان‌تر برطرف کنند و زندگی هر یک از ائمه‌ اطهار(ع) برای مسلمانان پیام‌ها و نکات بسیاری دارد که با مطالعه زندگی‌نامه آنها می‌توان با آشنایی با معرفت معنوی اهل‌ بیت(ع) رفتار و منش آنان را در زندگی به‌کار برد.
در پایان این مراسم ذاکران و مرثیه سرایان اردلی به سوگواری و عزاداری پرداختند.
انتهای پیام
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۶:۱۸

2 Jan 2020