۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۱۴۱۹۶
امام جمعه شهر اردل:

معلم فرهنگ ساز است و شهید مطهری الگوی فرهنگی تمام عیار است/نگاه مسئولان به سد بهشت آباد یک نگاه مسلمانی باشد

امام جمعه شهر اردل گفت:معلم فرهنگ ساز است و شهید مطهری اوج قله ی معلمی است زیرا این استاد روشنفکر حمایت از نظام اسلامی ،رهبری و تربیت نیروی انسانی را در راس کارهای خود قرارداد.
معلم فرهنگ ساز است و شهید مطهری الگوی فرهنگی تمام عیار است/نگاه مسئولان به سد بهشت آباد یک نگاه مسلمانی باشد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، حجت الاسلام موسی سلمانپور در خطبه های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت مقام معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، افزود: در این راستا نقش دستگاه های تعلیم و تربیت بویژه معلمان، دانشگاهیان و حوزویان بر کسی پوشیده نیست.
سلمانپور ادامه داد: شهيد مطهری با انديشه‌های ناب و اصيل اسلامی وارد محيط دانشگاه شد و با تمام توان و نيرو از اسلام ناب و حقيقی دفاع كرد و در برابر روشنفكران غرب‌زده ايستاد.
وی تصريح كرد: در فرهنگ قرآن رسالت معلم رسالت انبیاست كه خداوند پيامبرانی از ميان خود انسان‌ها را برای هدايت و ارشاد او فرستاد و دريچه حقايق نظام خلقت را به روی انسان باز كرد.
اين مسئول عنوان كرد: پس از پيامبران و ائمه اطهار(ع) معلمان و اساتيد، علم و دانش را به انسان می آموزند و راه تزكيه و تهذيب نفس و مسير رسيدن به ترقی و تكامل بشری را به انسان نشان می دهند.
امام جمعه شهر اردل اذعان داشت: انبيا انسان شدن و انسان بودن را به انسان آموخته و معلمان انسان‌ساز هستند و انسان بدون علم و دانش به بيراهه می رود و راه درست زندگی را گم می كند.
وی رسالت اصلی معلم را ارتقای آگاهی و بصيرت در جامعه دانست و متذكر شد: معلم مقام و منزلت والايی دارد و به همان نسبت مسئوليت معلم سنگين‌تر است و كسی كه عهده‌دار منصب تعليم و تربيت قرار گيرد بايد شرايط احراز چنين مقامی را در خود فراهم كند و مسير رشد و ترقی را با روشنگری و آگاهی بخشی فراهم سازد.
حجت الاسلام سلمانپور در ادامه به محروم بودن شهرستان اردل و به خصوص بخش میانکوه این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت:این بخش بسیار محروم است و قبلا نیز با سلیمانی استاندار محترم جلسه در خصوص حل مشکلات این منطقه صورت گرفت ولی هنوز عملی نشد و انتظار داریم از مسئولین مربوطه که مشکلات این منطقه را پیگیری و حل کنند.
خطیب جمعه اردل از فرماندهی نیروی انتظامی و دادستان که امروز موفق به کشف ۸۰ کیلو مواد مخدر و دستگیری باند قاچاق شدند تشکر و قدردانی کرد و از مردم خواست که برای ازبین بردن این مواد خانمان سوز با نیروی انتظامی هماهنگی کنند تا بتوانیم با دستگیری توزیع کنندگان این مواد جامعه سالمی داشته باشیم.
وی در پایان اشاره ای به سد بهشت آباد کردند و اظهار کرد:نگاه مسئولان به سد بهشت آباد یک نگاه مسلمانی باشد نه یک نگاه سیاسی زیرا احداث این سد برای کل کشور صددرصد مفید است و بخشی از هویت ملی کشور ما به حساب می آید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۹:۳۴

26 Dec 2019