۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۱۴۰۶۳

شروع به کار بنیاد زائر استان چهارمحال و بختیاری

بنیاد زائر استان چهارمحال و بختیاری، با معرفی ۱۵ نفر از اعضای حقیقی و حقوقی استان بعنوان هیئت امنای این بنیاد، شروع به کار کرد.
شروع به کار بنیاد زائر استان چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، در دومین نشست هماهنگی ساخت زائرسرای استان در مشهد مقدس، هیئت امنا، هیئت رئیسه و مدیرعامل این زائرسرا، با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شهردار مشهد، استاندار و اعضای دیگر، به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد معرفی شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به این که ساخت این زائرسراها در مشهد، لطف و عنایات رهبر معظم انقلاب به استان ها است، تصریح کرد: در این راستا، برای تشکیل ساخت زائرسرای استان در مشهد مقدس، گام های خوبی تا به امروز برداشته شده است و این در حالی است که وجود شهردار مشهد، که از فرزندان این استان است، به کار ساخت و ساز جهش مضاعفی بخشیده است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تشکیل جلسات متعدد در این رابطه اظهار داشت: طی نشستی که با حضور نمایندگان ولی فقیه در استان ها در مشهد برگزار شد، تفاهم نامه این زائرسرا تحت بنیادی به نام بنیاد زائر که حرکتی ستودنی است، تصویب شد و مقرر گردید که نمونه همین بنیاد نیز در استان ها هر چه زودتر تشکیل و مقدمات ثبت آن انجام پذیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که زمین ساخت زائرسرا در مشهد باید در فاز اولیه به این استان اختصاص داده شود، افزود: تخصیص زمین و مراحل اداری آن بر عهده شهرداری مشهد است که بحمدالله در حال انجام است و گام ها بعدی بر عهده خود استان است که در این میان کمک همه مسؤولان، مردم و تجمیع موقوفات استان در مشهد بسیار کارگشا است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک بتوان با استفاده از همه ظرفیت های استان، کار اجرایی ساخت زائرسرا را در مشهد شروع کرد و انشاالله به سرانجام رساند.

در ادامه نیز سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد ضمن اعلام آمادگی همه جانبه جهت همکاری و مساعدت در ساخت زائرسرای استان در مشهد مقدس، ابراز داشت: خوشبختانه همه امور دست به دست هم داده است که این زائرسرا بدون مشکل ساخته شود که در این میان هم می توان از کمک های دولتی استفاده کرد و هم به تجمیع موقوفات استان پرداخت، البته نباید از ظرفیت خیرین، مجامع تولیدی، صنفی و کارخانجات غافل شد.

وی خود را یار دوازدهم این مجموعه دانست و افزود: انشالله بتوانیم با همکاری و همیاری، حول محور نماینده ولی فقیه در استان، عملیات اجرایی این کار بزرگ را از نیمه شعبان شروع کنیم.

در ادامه این نشست، قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری ضمن اعلام آمادگی همه جانبه دستگاه های دولتی استان برای کمک به ساخت این زائرسرا، اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر عملیات اجرایی این امر شروع شود.

در ادامه نشست، ضمن تشریح مفاد اساسنامه، ۱۵ نفر از اعضای حقیقی و حقوقی استان که اغلب چهره های شناخته شده استانی هستند، به عنوان هیئت امنا و از این میان، ۷نفر به عنوان هیئت رییسه و ۲ نفر هم به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

در پایان نیز مقرر شد؛ مسؤولان کمیته های فرهنگی و تبلیغات، فنی و عمرانی و کمیته پشتیبانی با دعوت از دستگاه های ذیربط، به تشکیل جلسات و تقسیم کار در آینده ای نزدیک بپردازند.

انتهای پیام / خ ز/
مرجع : بسیج نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۸:۳۹

5 Jan 2020