۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۱۳۵۶۴
مدیرکل اوقاف چهارمحال و بختیاری:

روزانه 80 هزار زائر از بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری بازدید کردند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از بازدید روزانه 80 هزار زائر از بقاع متبرکه این استان خبر داد.
روزانه 80 هزار زائر از بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری بازدید کردند
حجت‌الاسلام غلامیان در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهار کرد: در استان ۱۱۷ بقعه متبرکه وجود دارد که در ایام نوروز امسال پذیرای میهمانان نوروزی بودند.

وی افزود: امامزاده‌ها در تعالی و ارتقای اخلاق اسلامی و انسانی و آرامش‌بخشی اجتماعی تاثیر به‌سزایی دارند و هر جا امامزاده‌ای وجود دارد، مردم آنجا از معنویت و اعتقاد و آرامش روانی بیشتری برخوردارند.

غلامیان، زیارت را که نماد محبت به اهل بیت(ع) است، از کارکرد بقاع دانست و افزود: توزیع جغرافیایی امامزاده‌ها در اقصی نقاط کشور باعث ترویج فضائل اخلاقی و حفظ ارزش‌ها می‎شود و سبب حفظ و صیانت هویت فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی می‌‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در بقاع متبرکه، خیمه‌های با عنوان خیمه معرفت در آستان امامزادگان شاخص چهارمحال وبختیاری برپا شد که شامل دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی، ایستگاه نقاشی، نمایشگاه و پخش فیلم‌های آموزشی در موضوعات دینی بود.

غلامیان افزود: درقالب طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی ۵۰ روحانی به چهارمحال وبختیاری اعزام شده و در راستای آموزش امور فرهنگی و دینی در امامزادگان استان مستقر شدند.

وی با بیان اینکه بیشتر امامزاده‌های استان در مناطق سیاحتی واقع شده‎ است،تصریح کرد: بر این اساس، مسئولان فرهنگی و برنامه‌ریز استان می‌توانند با اجرای طرح‌های مناسب فرهنگی و تفریحی در این مکان‌ها، برای ارتقاء فرهنگ جامعه گام بردارند.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۲:۰۸

12 Jan 2020