۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۱۳۵۶۳
استاندار چهار محال و بختیاری

عملیات اجرایی طرح انتقال آب از طریق حفرتونل بهشت آباد به اصفهان با دستور مستقیم رئیس جمهوری متوقف شد

مجموعه مدیریت استان چهارمحال و بختیاری به دنبال دفاع از حقوق مردم استان بوده و معتقد به انجام اقدامات کارشناسی و علمی بدون ضربه زدن به محیط زیست و منافع مردم استان هستند.
عملیات اجرایی طرح انتقال آب از طریق حفرتونل بهشت آباد به اصفهان با دستور مستقیم رئیس جمهوری متوقف شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از قدس آنلاین، استاندار چهار محال و بختیاری شامگاه شنبه در گفتگوی اختصاصی با قدس آنلاین گفت:بدنبال حفر یک تونل عمیق به عمق ۳۰۰ متر و طول ۶۵ کیلومتر در حاشیه سد زاینده و شهرستان سامان مدیران ارشد استان،مجمع نمایندگان استان و اقشار مختلف مردم از حفر این تونل غیر علمی و فاقد کارشناسی اظهار نگرانی نموده و همایش های مختلفی در اعتراض به این اقدام بر گزار نمودند.
قاسم سلیمانی اضافه کرد:در همین ارتباط و در روزهای پایانی سال گذشته کارشناسان ارشد آب استان به همراه مدیران ارشد استانی و مجمع نمایندگان استان چهار محال و بختیاری شامل امیر عباس سلطانی بروجنی نماینده مردم بروجن ،سعید زمانیان نماینده مردم شهرکرد،مجید جلیل سرقلعه نماینده مردم لردگان،حمید رضا عزیزی فارسانی نماینده مردم اردل،فارسان،کیار،کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی و با همراهی بزرگان و معتمدان استان چهار محال وبختیاری با تیمسار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو نموده و مراتب عمیق نگرانی و ناراحتی آحاد مختلف مردم استان اعم از کشاورزان،فرهنگیان،دانشجویان،نخبگان و توده های مختلف مردم و مسئولان استان را به سمع و نظر وی رساندند.

سلیمانی تصریح کرد:در همان جلسه آقای شمخانی قول داد مشکلات مردم استان و مسئولان و نمایندگان استان را در اسرع وقت به استحضار دکتر روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی برساند و دستورات لازم را در خصوص توقف عملیات حفر این تونل از ریاست جمهوری اخذ نماید.

رئیس شورای تامین استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد :پس از این دیدار و در اولین دیدار خصوصی اینجانب در پنجم فروردین ماه سال ۹۳ و ایام نوروز به عنوان استاندار چهار محال و بختیاری و رئیس شورای تامین استان با دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ایشان گفت ،به شورای عالی آب و وزیر نیرو دستور صریح دادم که عملیات اجرایی حفر این تونل متوقف شود.

رئیس شورای اداری استان تصریح کرد: بر اساس تصمیم شورای عالی آب مقرر شده تا اجرای پروژه انتقال آب بهشت آباد از طریق انتقال ثقلی و پمپاژ و با رعایت حقوق مردم سرچشمه و تنها برای مصرف آشامیدنی اجرا شود.

نماینده عالی دولت در استان افزود: مجموعه مدیریت استان چهارمحال و بختیاری به دنبال دفاع از حقوق مردم استان بوده و معتقد به انجام اقدامات کارشناسی و علمی بدون ضربه زدن به محیط زیست و منافع مردم استان هستند.

سلیمانی آب را جزو انفال دانست و گفت: هیچ کس در این استان مخالف انتقال آب مازاد به سایر حوضه ها نیست اما در انجام این گونه طرح ها باید اصول علمی و حق آبه استان رعایت شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری درپایان خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت چهارمحال و بختیاری بر این اعتقاد است که آب مازاد بایستی از طریق علمی، بدون صدمه زدن به سرچشمه و به وسیله لوله برای مصرف آشامیدن منتقل شود.

گفتنی است درچند سال اخیر طرح انتقال آب ازمنطقه بهشت آباد شهرستان سامان به فلات مرکزی ایران معروف به طرح بهشت آباد با مخالفت هایی درخصوص نحوه اجرای این طرح ازسوی استان های چهارمحال و بختیاری ، خوزستان و یزد مواجه شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مظفری
شما که خود زاده این استان هستید. زادگاه شما با حفر تونل فاصله ای ندارد پس استین همت را بالا بزن میراثی برای خود به جای بگذار که این پروژه توقف شود

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۵:۲۵

29 Dec 2019