۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۱۳۵۶۲

بررسی محتوایی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی

دبیر اجرایی جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی از بررسی محتوایی آثار رسیده به دبیرخانه ی این جشنواره خبر داد و گفت: آثار برگزیده در هشت دوره ی برگزاری جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی در قالب کتاب های "بهشت هشتم" چاپ و منتشر شده است که در یک روند علمی مورد بررسی محتوایی قرار می گیرند.
بررسی محتوایی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی
حبیب الله توفیقی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز با اشاره به ضرورت بررسی عناصر شعری و داستانی و چگونگی بهره‌گیری کودکان و نوجوانان از شخصیت ها و موقعیت ها در آثار برگزیده جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی اظهار کرد: در این روند، آثاربرگزیده نسبت به افزایش سن مخاطب، سطح محتوا و انگیزه ها در پرداختن به موضوعات موردبررسی قرار می گیرند.

توفیقی گفت: در این بررسی چگونگی بهره گیری و آشنایی کودکان با مفهوم سیره ی رضوی و دعاو نیایش مورد تحلیل قرار می گیرد.

وی افزود: ادبیات کودک باید بتواند راه گشا و پاسخگوی سئوال ها و دغدغه های کودکان در مسائل دینی باشد، لذا می طلبد که به موضوعات مذهبی توجّه بیشتری شود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: آموزه های دینی این مسئله اساسی را ایجاد می‌کند که تحوّل فهم دعا در کودکان به عنوان یک فرهنگ متمایز از نظر نوع باورهای دینی دارای مراحلی است.

وی با اشاره به اینکه آثار ادبی با روش‌های مختلفی از جمله آفرینش، بازآفرینی، بازنویسی، گردآوری، ترجمه و تولید می‌شوند گفت: در این میان، بازآفرینی و بازنویسی به عنوان دو گونه‌ی ادبی، همواره مورد توجه شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان بوده است که این نکته سبب بهره گیری از عناصر از پیش تعریف شده است.

توفیقی در ادامه تصریح کرد:در بررسی محتوایی آثار برگزیده ی دوره های مختلف برگزاری جشنواره رضوی در استان چهارمحال و بختیاری بر این امر تاکید می گردد که تا چه حد از اصحاب، افراد خاص و سیره ی امام رضا(ع) در ذهنیت کودکان و نوجوانان نقش بسته شده است و از این روندمیزان آگاهی مذهبی کودکان و نوجوان سنجیده می گردد.

حبیب الله توفیقی متذکر شد: در پایان این بررسی ها جدول، آمار و ارقام درباره ی مطالب پرداخته شده در جشنواره نهم ادبیات کودک و نوجوان رضوی در حضور اساتید و صاحب نظران مورد بررسی قرار می گیرد تا مخاطب بتواند نتیجه را به خوبی ارزیابی کند.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۵۱:۵۶

28 Dec 2019