۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۱۳۲۹۸
آیت الله نوری همدانی:

شهدا، تربیت شدگان نماز جمعه‌ها و نماز جماعت‌ها بوده‌اند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به همراه استانداران قدیم و جدید و جمعی از مسؤولان و روحانیان استان، به منظور تشکر از سفر حضرت آیت الله نوری همدانی، با ایشان دیدار و گفت و گو کردند.
شهدا، تربیت شدگان نماز جمعه‌ها و نماز جماعت‌ها بوده‌اند
به گزارش جهانبین نیوز؛ در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: خداوند را شاکریم که در ایام شهادت حضرت زهرا(س) توانستیم در قم حضور یابیم و حضرت معصومه(س) را زیارت کنیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سفر حضرت آیت‌الله نوری همدانی به چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پس از سفر پر خیر و برکت شما به استان بر خود وظیفه دانستیم به محضرتان برسیم و عرض ادب و تشکر را حضورتان ابراز کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به کتابی که در این زمینه منتشر شده است، بیان کرد: کتابی به عنوان ره آورد سفر شما به استان تهیه و چاپ شده است که در این هفته در سطح استان توزیع می‌شود.

این مقام مسؤول با بیان این که سفر شما به استان از نظر روحی و روانی برای مردم بسیار با برکت بود، گفت: حضور شخصیت‌هایی مانند شما نشان از بها دادن به مردم است و ارزش دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که یکی از آثار حضور شما ارتقای دانش و بینش مردم بود، عنوان کرد: حضور شما در تقویت جایگاه روحانیان، رزمندگان و جانبازان بسیار مؤثر بوده است.

وی با بیان این که رهنمودهای شما انگیزه خدمت رسانی را در استان افزایش داده است، تصریح کرد: توصیه‌هایی که شما به دیگران فرمودید، بسیار زیبا و ارزشمند بود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در ادامه ضمن تشکر از اعلام رضایتمندی این مرجع عالیقدر به محضر رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: ارائه گزارش حضرتعالی به محضر رهبر معظم انقلاب، رضایتمندی معظم له را به همراه داشت و باعث عنایات ویژه ایشان به استان شد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به این که حوزه‌های علمیه این استان باید ارتقا پیدا کند و در سطح فعلی راضی کننده نیست، گفت: زیر ساخت‌های حوزه باید ارتقا پیدا کند و مجوزهای لازم را باید سریع‌تر صادر کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان این که پشتیبانی لازم از حوزه‌های علمیه استان باید صورت گیرد، تصریحکرد: توصیه‌های شما می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد و به تسریع کار، کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که زمان صدور مجوز حوزه های علمیه بسیار طولانی بوده و باید در این زمینه‌ها سریع‌تر عمل شود، گفت: نگاه به استان‌های محروم باید به صورت ویژه باشد.

در ادامه نیز آیت الله حسین نوری همدانی، مرجع عالقدر جهان تشیع، ضمن خیر مقدم برای حضور مسؤولان این استان در قم اظهار داشت: بعد از فتنه لازم دانستم که به استان‌های مختلف سفر کنم و از نزدیک حرف‌های مردم را بشنوم و سفر به استان شما پانزدهمین سفر من بود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه امامت جمعه گفت: قدرت بیان، قدرت مدیریت و آگاهی از اخبار داخل و خارج کشور، از ویژگی‌های مهم ائمه جمعه و جماعات است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: ائمه جمعه باید به فکر پیشرفت روحیه انقلابی و همچنین به فکر پیشرفت مادی و معنوی مردم باشند.

وی با بیان این که بعد از هر سفری به حضور رهبر معظم انقلاب می‌رسم و گزارشی از آن سفر را محضر ایشان ارائه می دهم، گفت: بعد از سفر به استان چهارمحال و بختیاری، تلاش شبانه‌روزی شما را به ایشان اطلاع دادم.

آیت الله نوری‌همدانی با اشاره به این که کاستی‌های استان شما را به محضر رهبری رساندم، تصریح کرد: الحمدالله مشاهده می‌شود که عنایات ویژه ایشان نیز را برای استان چهارمحال و بختیاری به همراه داشته است.

وی با بیان این که برخورد خوب با مردم از ویژگی‌های پیامبران است، عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) همواره بیان می‌کردند که در جامعه اصل مردم هستند و باید به آن‌ها احترام گذاشت.

این مرجع تقلید با اشاره به این که در انقلاب اسلامی ایران، امام(ره) همواره با مردم در ارتباط بودند، گفت: همین مردم بودند که موجب پیروزی انقلاب شدند و در طول تاریخ نیز هر موقع که مردم پشتوانه کاری بوده‌اند، موفق شده است.

آیت الله نوری‌همدانی با بیان این که ما باید همیشه مردم را در صحنه نگه داریم و حضور آن‌ها بسیار مهم است، گفت: شما باید مواظب رفتار خود باشید و بدانید که کار علما دنباله کار انبیا است.

وی در ادامه با اشاره به این که باید وصیت نامه شهدا در یک مجموعه حفظ شوند، بیان کرد: مطالب شهدا در وصیت‌نامه‌ها بسیار ارزشمند است و باید آن‌ها را همواره مدنظر قرار داد و تکریم کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه شهدا مطرح کرد: در این وصیت‌نامه‌ها بسیار به اخلاق توجه شده است.

وی تأکید کرد: شهدا تربیت شدگان نماز جمعه‌ها و نماز جماعت‌ها بوده‌اند و ما باید جوان‌ها را از این طریق تربیت کنیم.

آیت الله نوری‌همدانی با بیان این که امروز وظیفه ما علما بسیار سنگین است، گفت: ما باید نسبت به وقایع کشور و جهان آگاه باشیم و در تربیت جوانان کشور تمام تلاش خود را انجام دهیم.
انتهای پیام /ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۹:۵۱

26 Dec 2019