۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۷
کد مطلب : ۱۳۲۶۲
عضو کمیسیون عمران مجلس:

اجرای طرح یک فوریتی انطباق قانون هدفمند کردن یارانه ها، کشور را با مشکلات جدی رویرو می کند

عضو کمیسیون عمران مجلس و نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت:اجرای طرح یک فوریتی انطباق قانون هدفمند کردن یارانه ها، کشور را با مشکلات جدیدی روبه رو می کند.
اجرای طرح یک فوریتی انطباق قانون هدفمند کردن یارانه ها، کشور را با مشکلات جدی رویرو می کند
مجید جلیل در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز افزود: درماده و تبصره های این طرح دولت موظف است برای کلیه واحدهای صنعتی، کشاورزی، دامداری، خدماتی وتجاری با قیمت یارانه ای سهمیه سوخت کافی تعیین کند واین روند بایستی به تدریج و حد اکثرتا پایان برنامه ششم به صفر برسد.
جلیل اظهار کرد: کشور دراین شرایط اقتصادی که منابع درآمدی آن کاهش پیدا کرده اجرای چنین طرحی را برنمی تابد و اجرای آن دولت رابا مشکلات جدیدی مواجه خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اجرای سیاست ها و اصلاحات اقتصادی از جمله اصلاح قیمت های انرژی نیاز به عزم واراده ملی دارد که تمام ارکان نظام را شامل می شود.
وی خاطر نشان شد: در کشور ما تغییر رویکرد دولت ها و مجالس اجازه چنین اصلاحات ضروری را نمی دهد، این بدین منظور است که تضمینی برای اجرای سیاست های بلند مدت وجود ندارد وگرنه از برنامه و چشم انداز بیست ساله عقب نمی افتادیم.

نماینده مردم لردگان با طرح این سوال که، این طرح چه ارتباطی با اقتصاد مقاومتی دارد موازیست یا در طو ل و عرض آن است؟ چقدر کارشناسی شده است؟ گفت: فساد و بی عدالتی از پیامدهای روش سهمیه و کوپن است و تجویز و ترویج این روش، خطر بزرگی است، این در حالی است که کنترل فیزیکی، منابع و هزینه های اجرای آن خود مشکل بزرگتری به نظر می رسد.
وی در پایان بیان کرد:پیشنهاد می شود قیمت حاملهای انرژی را در یک بازه زمانی ۵ ساله بدون سهمیه، بجز بنزین باشیب ملایمی بالا ببریم تا اثر تورم و رکود بتدریج کاهش پیدا کند .

انتهای پیام/م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۰۵:۴۲

30 Dec 2019