۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
کد مطلب : ۱۳۲۳۳
حجت السلام نکونام امام جمعه شهرکرد:

شان فاطمی درایام نوروز امسال حفظ شود

امام جمعه شهرکرد گفت: با توجه به تقارن عید نوروز با ایام فاطمیه وشهادت بزرگ بانوی اسلام تأکید بر حفظ شان این ایام دارند.
شان فاطمی درایام نوروز امسال حفظ شود
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‎الاسلام  محمدعلی نکونام در آخرین خطبه سال ۹۲ شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اظهار کرد: نوروزی که با یاد حضرت زهرا سلام الله علیه نباشد، نوروز نیست بلکه تیره روزی و سیه روزی است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) درخشنده و تابنده است و کسی نمی‎تواند ازنورانیت آن بانوی بزرگ کم کند.

نکونام تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا علیه السلام بانوی بزرگ اسلام است و بجز خدا، پیامبر و حضرت علی علیه السلام کسی نمی تواند حق آن بانوی فرزانه را ادا کند.

خطیب جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: سوره کوثر برای حضرت فاطمه علیه السلام نازل شده است و خداوند این بانوی بزرگ را از نسل پیامبر صلوات الله علیه آفرید.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: برخی از ویژگی های نوروز از جمله صله رحم، دید و بازدیدها، دیدار بزرگان، هدیه دادن، نیکوکاری، نظافت و پاکیزی مورد تاکید اسلام است و باید به آن توجه شود.

نکونام ،سالروز حمله آمریکا به عراق را یادآور شد و گفت:امریکا در عراق به هیچ دستاوردی نرسید و هر کجا آمریکا پا بگذارد شکست می خورد.

به گفته وی، آمریکا در نظر ملت ها جرثومه فساد و ظالم است و ملت ها از آمریکا بیزار هستند.

وی به حادثه تروریستی منافقین در سال ۶۳در نماز جمعه تهران اشاره کرد و گفت: منافقین به عنوان تروریست ها همیشه مورد حمایت آمریکا و نظام استکباری است و این نشان از رفتارهای دوگانه آمریکا و غرب در خصوص حمایت از تروریست هاست.

امام جمعه شهرکرد سالروز رحلت فرزند بنیانگذار امام راحل را گرامی داشت و گفت: حاج احمد آقا یار صدیق و همراه همیشه امام راحل در همه صحنه ها بود.

به گفته وی، بیست و نهم اسفندماه سالروز ملی شدن صنعت نفت گام کوچکی در حوزه نفت بود و استقلال واقعی نفت در دوران انقلاب اسلامی ایران شکوفا شد.

نکونام در خطبه های اول خدا محوری را مقدم بر خودمحوری دانست وگفت: بیشترین مشکل بشریت به دلیل خودمحوری است و اگر به سمت خدا محوری می‎رفت دچار این مشکلات نبود.

نکونام گفت: این خود محوری که اومانیسم و انسان محوری در غرب از آن یاد می شود باعث دور افتادن بشر از خدا می شود.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهدی
سلام
خسته نباشید
یه نکته ظریف در خبرتون هست که باید اصلاح بشه دهه فاطمیه اشتباه هست و بجای دهه فاطمیه از ایام فاطمیه باید استفاده کرد تازه ایام فاطمیه دوم از 14 فروردین به بعد شروع میشه
خیلی تشکر

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۹:۱۹

26 Dec 2019