کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت السلام نکونام امام جمعه شهرکرد:

شان فاطمی درایام نوروز امسال حفظ شود

23 اسفند 1392 ساعت 15:58

امام جمعه شهرکرد گفت: با توجه به تقارن عید نوروز با ایام فاطمیه وشهادت بزرگ بانوی اسلام تأکید بر حفظ شان این ایام دارند.


به گزارش جهانبین نیوز، حجت‎الاسلام  محمدعلی نکونام در آخرین خطبه سال ۹۲ شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اظهار کرد: نوروزی که با یاد حضرت زهرا سلام الله علیه نباشد، نوروز نیست بلکه تیره روزی و سیه روزی است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) درخشنده و تابنده است و کسی نمی‎تواند ازنورانیت آن بانوی بزرگ کم کند.

نکونام تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا علیه السلام بانوی بزرگ اسلام است و بجز خدا، پیامبر و حضرت علی علیه السلام کسی نمی تواند حق آن بانوی فرزانه را ادا کند.

خطیب جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: سوره کوثر برای حضرت فاطمه علیه السلام نازل شده است و خداوند این بانوی بزرگ را از نسل پیامبر صلوات الله علیه آفرید.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: برخی از ویژگی های نوروز از جمله صله رحم، دید و بازدیدها، دیدار بزرگان، هدیه دادن، نیکوکاری، نظافت و پاکیزی مورد تاکید اسلام است و باید به آن توجه شود.

نکونام ،سالروز حمله آمریکا به عراق را یادآور شد و گفت:امریکا در عراق به هیچ دستاوردی نرسید و هر کجا آمریکا پا بگذارد شکست می خورد.

به گفته وی، آمریکا در نظر ملت ها جرثومه فساد و ظالم است و ملت ها از آمریکا بیزار هستند.

وی به حادثه تروریستی منافقین در سال ۶۳در نماز جمعه تهران اشاره کرد و گفت: منافقین به عنوان تروریست ها همیشه مورد حمایت آمریکا و نظام استکباری است و این نشان از رفتارهای دوگانه آمریکا و غرب در خصوص حمایت از تروریست هاست.

امام جمعه شهرکرد سالروز رحلت فرزند بنیانگذار امام راحل را گرامی داشت و گفت: حاج احمد آقا یار صدیق و همراه همیشه امام راحل در همه صحنه ها بود.

به گفته وی، بیست و نهم اسفندماه سالروز ملی شدن صنعت نفت گام کوچکی در حوزه نفت بود و استقلال واقعی نفت در دوران انقلاب اسلامی ایران شکوفا شد.

نکونام در خطبه های اول خدا محوری را مقدم بر خودمحوری دانست وگفت: بیشترین مشکل بشریت به دلیل خودمحوری است و اگر به سمت خدا محوری می‎رفت دچار این مشکلات نبود.

نکونام گفت: این خود محوری که اومانیسم و انسان محوری در غرب از آن یاد می شود باعث دور افتادن بشر از خدا می شود.

انتهای پیام/ خ ز/


کد مطلب: 13233

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/13233/شان-فاطمی-درایام-نوروز-امسال-حفظ-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir