۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۱۱۹۰۳

درمان بیماران خاص نیازمند نگاه ویژه واقفان است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: دارو و درمان بیماران خاص نیازمند نگاه ویژه واقفان و خیران است.
درمان بیماران خاص نیازمند نگاه ویژه واقفان است
حجت الاسلام سید محمد طباطبایی در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز اظهارکرد: در گذشته افراد با توجه به نیازهای روز جامعه که احداث مسجد و حسینیه بود اقدام به وقف اموال خود می کردند این در حالی است که امروز نیازهای جامعه تغییر کرده است اما متاسفانه وقف همچنان در همان راستا انجام می گیرد.

وی با تاکید بر وقف اموال با توجه به نیازهای امروز جامعه، تصریح کرد: چنانچه افراد خیر اقدام به وقف اموال خود با عنوان امور خیر کنند این اموال برای کمک به ایتام، دانشجویان و دانش آموزان بی بضاعت و بیماران خاص و دیگر نیازهای ضروری هزینه می شود که به طور قطع نتیجه ای بهتر از وقف برای موارد غیر ضروری دارد.

طباطبایی ادامه داد: خیرینی که دوست دارند اموالشان باقی بماند و همچنان بعد از مرگ زنده باشند، تنها با وقف می توانند به این مهم دست یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ احداث بناهایی با عناوین، حسینیه، مهدیه، سجادیه و زینبیه به سرعت منتشر شده به طوری که در کنار هر مسجد این بناها با عناوین مختلف ساخته می شود.

وی با تاکید بر ضرورت حسینی و مسجدی تربیت کردن به جای احداث حسینیه و مسجد، تصریح کرد: هرچند در برخی از روستاها و مکان ها ساخت مسجد واجب است اما اغلب موارد در مکان هایی که نیاز نیست با هزینه های میلیاردی مسجد و حسینیه ساخت می شود که اگر در راستای نیازهای روز این اموال هزینه شود بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی حل خواهد شد.

مدیر کل اوقاف استان افزود: هم اکنون دارو و درمان بیماران نیازمند و خاص، کمک به ازدواج جوانان، کمک به تحصیل نیازمندان، نگهداری از ایتام و خیرات و مبرات از نیازهای روز و مشکلات عدیده جامعه هستند که نیازمند نگاه واقفان و خیرین جهت ایجاد موقوفاتی با چنین نیاتی هستند.

طباطبایی اظهار داشت: اکنون وقف در استان جایگاه خود را نسبت به گذشته پیدا کرده است و مردم استقبال بیشتری از این اقدام خیر دارند که امید است با هدایت نیت خیران در راستای نیازهای جامعه، وقف به جایگاه اصلی خود برسد.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۰۹:۲۵

28 Feb 2020