۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۷
کد مطلب : ۱۱۸۴۱

بهره مندی بیش از 400 شهر و روستای استان از نعمت گاز

رئیس اداره گاز شهرستان شهرکرد گفت: مصرف بی رویه گاز در بخش مصارف خانگی موجب اختلال و قطع گاز در بخش های صنعتی و اقتصادی و تولیدی می شود.
به گزارش جهانبین به نقل از بام ایران خبر سیامک حیدری بیان داشت: حدود ۲۰ میلیون مشترک در سطح کشور از نعمت گاز بهره مند اند و ایران ۵۷۶ میلیون متر مکعب تولید گاز دارد اما به همین میزان نیز در کشور مصرف وجود دارد که معادل ۳ میلیون بشکه نفت است که متاسفانه یک موازنه منفی در تولید و مصرف به وجود آمده است.

وی گفت: شرکت گاز استان حدود ۳۶ شهر و ۳۶۸ روستای استان را تحت پوشش گاز دارد و در ده ها روستا شبکه های گاز رسانی در حال اجرا و به زودی به بهره برداری می رسند.

حیدری مصرف روزانه و نرمال گاز در استان را ۵ میلیون و ۴۰۰ متر مکعب در روز عنوان کرد که با سرد شدن هوا و بارش برف و کاهش دما به ۷ میلیون و ۱۵۰ متر مکعب رسیده است.

رئیس اداره گاز شهرستان شهرکرد با بیان اینکه ۸۵ درصد تولید گاز کشور صرف مصارف خانگی می شود تصریح کرد: مصرف بی رویه گاز در این بخش موجب قطع گاز در بخش های صنعتی و اقتصادی می شود که تبعات منفی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: به طور مثال کارخانه سیمان ۳۰۰ هزار متر مکعب مصرف گاز دارد که اگر کل مشترکین یعنی ۲۴۲ هزار مشترک استان هر کدام یک الی دو متر مکعب صرفه جویی کنند این کارخانه از گاز مورد نیاز بهره مند و به فعالیت خود ادامه می دهد.

حیدری در خصوص لزوم صرفه جویی در مصرف گاز اظهار داشت: رعایت دمای بین ۱۸ تا ۲۱ درجه در فضاهای داخلی و بسته و ۱۸ درجه در راهروها و فضاهای عمومی ، روشن نمودن وسایل گرمایشی از یک ساعت قبل از شروع به فعالیت و خاموش کردن یک ساعت قبل از ترک محل کار و خاموش کردن این وسایل در روزهای تعطیل از جمله این راهکارهاست.

وی گفت: همه مردم و مسئولین با رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه فرهنگ صرفه جویی در مصرف گاز را نهادینه کنند.

حیدری در خصوص اختلال به وجود آمده در صدور قبوض گاز توضیح داد: عوارض سه ماهه اول سال به دلیل ابلاغ دیرهنگام بودجه در خرداد ماه در قبوض بعدی درج و از مشترکین دریافت شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۹:۵۸

25 Jan 2020