۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۱۶۶۸
ضرورت توجه به وحدت مسلمین

چه کسی می خواهد من تو، ما نشویم...

پس از ظهور اسلام،دشمنان بشریت دریافتند که این دین نوظهور تنها مانع بر سر راه اهداف آن هاست آنان از همان زمان شروع به مانع تراشی بر سر راه آرمان های اسلام کردند
چه کسی می خواهد من تو، ما نشویم...
مشرکان،منافقان و یهود که دشمنان سرسخت اسلام بودند از همان زمان فهمیدند که بهترین راه برای ضربه زدن به پیکره ی اسلام از هم گسستن وحدت مسلمانان و فرقه فرقه کردن آن هاست،هرچند که این توطئه ها در زمان پیامبر تا حدود زیادی خنثی شد اما پس از وفات(شهادت) پیامبر توطئه ها بیشتر شد و دشمنان توانستند در میان مسلمانان رخنه ایجاد کنند و آنها را پراکنده کنند و همین پراکندگی و عدم اتحاد همیشه به مسلمانان ضربه زد و آنان را عقب نگه داشت.
پس از سال ها حکومت حاکمان جبار و بی دین و سال ها تفرقه و در نتیجه شکست مردم مسلمان،انقلاب اسلامی نقطه ی عطفی در تاریخ جهان اسلام شد،یک مرد روحانی توانست مسلمانان ایران را در سایه دین و پرچم لااله الا الله متحد کند،این اتحاد بر علیه کفر و ظلم سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.
هدف اصلی انقلاب اسلامی ریشه کنی کفر و ظلم و بی عدالتی بود،پیامی که اگر جهانی می شد هواداران زیادی پیدامیکرد و این به ضرر شیاطین حاکم بر جهان بود.
دشمنان انقلاب دوباره بهترین راه را ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت مسلمانان دیدند و بهانه ی لازم برای این کار را هم داشتند،جمهوری اسلامی ایران یک حکومت اسلامی شیعی بود برای همین بیگانگان فکر کردند شاید بتوانند شیعی بودن نظام اسلامی ایران را علم تفرقه بکنند تا برادران سنی انقلاب را به جان انقلاب بیندازند.
امام(ره) این موضوع را می دید و هوشیارانه و باتدبیر انقلابی فاصله میان ۱۲ ربیع الأول که سالروز ولادت بیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله (صلى الله علیه و آله) بنا بر روایات شیعه است را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند.
نام گذاری این هفته اقدام بزرگی در راستای وحددت مسلمانان جهان بود و بزرگداشت هرساله آن و گرد هم آمدن مسلمانان شیعه و سنی در این هفته و اعلام وحدت خود میتواند نقشه های شوم دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین را نقش بر آب کند.
باورد کنیم که تنها راه پیشرفت ما مسلمانان اتحاد است...
از کجا که من و تو
شور یکپارچگی را در شرق ،باز برپا نکنیم
از کجا که من و تو
مشت رسوایان را وانکنیم
من اگر برخیزم
تو اگر برخیزی ،همه بر می‌خیزند
من اگر بنشینم ،تو اگر بنشینی
چه کسی برخیزد؟
چه کسی با دشمن بستیزد؟
چه کسی پنجه در پنجه‌ی هر دشمن دون آویزد
چه کسی می‌خواهد ،من و تو ما نشویم
خانه‌اش ویران باد

صالحی-کارشناس سیاسی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۲:۴۱

22 Jan 2020